اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ارشاد قم تاکید کرد

لزوم ارائه آموزش ضمن خدمت برای خبرنگاران در قم

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر ضرورت ارائه آموزش‌های حرفه‌ای ضمن خدمت برای خبرنگاران تاکید کرد.

لزوم ارائه آموزش ضمن خدمت برای خبرنگاران در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد خامه‌یار یکشنبه شب در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه که در سالن معصومیه استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: طی دوره‌ای که گذشت خانه مطبوعات می‌توانست به عنوان اتاق فکری موثر در کنار مدیران استان فعالیت کند اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و حرفه‌ای برای خبرنگاران و سردبیران رسانه‌ها از جمله امور لازم برای ارتقای کیفیت خبررسانی است که متاسفانه این دوره‌ها در قم برگزار نشده‌اند.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر آموزش ضمن خدمت برای خبرنگاران عنوان داشت: حدود 150 نفر از خبرنگاران در روز انتخابات ریاست جمهوری اخبار این رویداد مهم را در قم پوشش دادند که این افراد برای افزایش کیفیت کار خود نیازمند آموزش‌های ضمن خدمت هستند.

وی ادامه داد: کمبود درآمد و پرداختی بابت تولید خبرها موجب شده است بیشتر خبرنگاران دو شغله باشند؛ مشکل بیمه از دیگر معضلات کار خبرنگاری است به طوری‌که حدود 20 تا 30 درصد خبرنگاران در قم از طریق صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان بیمه شده‌اند ضمن اینکه بخشی از حق بیمه هم توسط خود آنها پرداخت می‌شود.

خامه‌یار با بیان اینکه قم مرکز انقلاب و تحولات گسترده در سطح کشور است گفت: لازم است اخبار و عکس‌های تهیه شده در قم در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی در معرض بازدید عموم قرار گیرند زیرا این ظرفیت در قم وجود دارد.

انتهای پیام/78004/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول