اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باید تا پایان برنامه پنجم توسعه صورت بگیرد

ایجاد 150 هزار فرصت شغلی در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 150 هزار فرصت شغلی در مازندران ایجاد شود.

ایجاد 150 هزار فرصت شغلی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی بابایی‌کارنامی امشب در جلسه شورای اشتغال استان که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: از 19 تیرماه سال جاری تا 20 مردادماه امسال برای هفت هزار و 835 نفر بدون احتساب بخش مسکن در مازندران فرصت شغلی ایجاد و در سامانه رصد به ثبت رسید.

وی ادامه داد: در بخش مسکن، راه، صنعت و معدن، بنیاد مسکن و نوسازی مدارس مازندران برای 3 هزار و 197 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

بابایی، مجموع کل فرصت‌های شغلی ایجاد شده مازندران در سال جاری را  11 هزار و 32 نفر دانست و افزود: امسال برای 13.7 درصد مردم مازندران فرصت شغلی ایجاد شد.

وی به درصد تحقق فرصت‌های شغلی در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت و معدن 11.45، جهاد کشاورزی 2.48 درصد، کمیته امداد 52.31 درصد، صندوق مهر امام رضا 18.29 درصد، حمل و نقل و پایانه‌ها 33.72 درصد و شیلات 2.34 درصد فرصت شغلی در مازندران محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد:  امسال تسهیلات دو میلیارد و 200 میلیون تومان برای توسعه مشاغل خانگی مازندران اعتبار ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی که در بحث مشاغل خانگی طرح پشتیبانی دارند اعلام آمادگی کنند.

بابایی با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 150 هزار فرصت شغلی در مازندران ایجاد شود، تصریح کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، سازمان فنی و حرفه‌ای و بهزیستی باید به سمت اشتغال پایدار حرکت کنند.

وی ادامه داد: تاکنون در مازندران هفت درصد اشتغال پایدار و 93 درصد خوداشتغالی ایجاد شد.

بابایی به کم‌کاری برخی از دستگاه‌های اجرایی در ایجاد فرصت شغلی پایدار در مازندران اشاره کرد و گفت: 256 فرمت اندازه‌گیری در نظر گرفته شد که برخی از دستگاه‌های اجرایی در این بخش خوب عمل نکردند.

این مسئول با بیان اینکه با این روند دستگاه‌های اجرایی مازندران نمی‌تواند به جهت‌گیری ترسیم شده در حوزه اشتغال دست یابد، بیان داشت: هیچ دستگاه اجرایی از این سند متقن اشتغال استفاده بهینه را نمی‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به اشتغال محور بودن دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد و گفت: فرصت شغلی در مشاغل خانگی است و مازندران در این بخش رتبه پنجم کشوری را کسب کرد.

وی اظهار داشت: مازندران در بحث اشتغال پایدار خوب عمل نکرد و آنچه توقع مردم بود عقب ماند.

انتهای پیام/86006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول