اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بازرگانان ایرانی مقیم چین خبر داد

آمادگی چین برای مبادلات بازرگانی با قزوین

رئیس شورای بازرگانان ایرانی مقیم چین از آمادگی این شورا برای مبادلات تجاری و بازرگانی با قزوین خبر داد.

آمادگی چین برای مبادلات بازرگانی با قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن توانا بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین اظهار کرد: شورای بازرگانی ایرانیان مقیم چین آمادگی کامل برای انعقاد قرارداد در راستای تعاملات تجاری و بازرگانی با اتاق بازرگانی قزوین دارد تا در چارچوب آن خدمات دوجانبه ارائه شود.

وی با اشاره به تعاملات شورای بازرگانی ایرانیان مقیم چین با استان آذربایجان شرقی افزود: حدود چهار سال است که این شورا همکاری تنگاتنگی با تبریز دارد و تعاملات تجاری و بازرگانی خوبی در این راستا انجام می‌شود.

توانا ادامه داد: هر ساله همایش‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری خوبی در استان آذربایجان شرقی برپا می‌شود و با ورود هیئت‌های تجاری چین به این استان ارتباطات مطلوبی بین تجار ایرانی و چینی به وجود آمده است.

*قزوین قطب صنعتی ایران

رئیس شورای بازرگانان ایرانی مقیم چین با بیان اینکه قزوین قطب صنعتی ایران است، تصریح کرد: ارتباط بازرگانی قزوین با بخش‌های اقتصادی چین باید در قالب شناخت طرفین باشد.

توانا اضافه کرد: ما باید صنعتگران، تجار و بازرگانان چینی و ایرانی را به هم نزدیک‌ کنیم تا آن‌ها بتوانند با شناخت کامل مبادلات اقتصادی کنند.

این مسئول اضافه کرد: شورای بازرگانی ایرانیان مقیم چین می‌تواند با نگاهی ملی و تجربه و ارتباطی که با نهادهای دولتی و خصوصی دارد راهنما‌یی‌ها و مشاوره‌های خوبی را به تجار و بازرگانان بدهد.

رئیس شورای بازرگانی ایرانیان مقیم چین با تأکید بر تقویت بخش خصوصی اظهار کرد: در دوره جدید با تفکری نو باید بخش خصوصی را فعال کرد و حجم سرمایه‌گذاری چین را در ایران افزایش داد.

توانا با اشاره به خدمات شورای بازرگانی ایرانیان مقیم چین تصریح کرد: شکل تجارت در بخش‌های مختلف چین متفاوت است و این شورا با اطلاعاتی که از شرکت‌های چینی و منطقه دارد، می‌تواند راهنمایی‌های خوبی به تجار و بازرگانان بدهد.

وی ادامه داد: همچنین بخش حقوقی شورای بازرگانی ایرانیان مقیم چین چند ماهی است که شکل گرفته و به عنوان بازوی حقوقی این شورا، پیگیری‌های قانونی و نیز ارتباط با دادگاه چین را بر عهده دارد.

رئیس شورای بازرگانی ایرانیان مقیم چین در خاتمه ظرفیت‌های بازرگانی قزوین را مطلوب دانست و گفت: این شورا آمادگی انعقاد تفاهمنامه و همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین را دارد.

انتهای پیام/77003/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول