اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگاه آموزش داستان‌نویسی در خانه فرهنگ دولت‌آباد

فرضی‌پور: داستان‌نویسی در حیطه انقلاب اسلامی مهجور مانده است

خانه فرهنگ دولت‌آباد به‌منظور شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادهای درخشـــان کارگاه آموزش داستان‌نویسی را برگزار می‌کند.

فرضی‌پور: داستان‌نویسی در حیطه انقلاب اسلامی مهجور مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، خانه فرهنگ دولت‌آباد به‌منظور شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادهای درخشـــان کارگاه آموزش داستان‌نویسی را برگزار می‌کند.

سودابه فرضی‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص این کارگاه ها بیان کرد: دوره مقدماتی کارگاه داستان نویسی طی 12 جلسه با حضور سودابه فرضی پور، نویسنده کتاب برای هنرآموزان و علاقه‌مندان به این رشته هنری برگزار می‌شود.

مدرس این دوره‌ها ادامه داد: خانه فرهنگ دولت آباد به‌منظور شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادهای درخشـــان در زمینه داســتان نویسـی اقــدام به برگزاری "کارگاه آموزش داستان نویسی" کرده است.

فرضی پور ذکر کرد: این کارگاه به مدت هشت سال است که در خانه فرهنگ دولت‌آباد برگزار و به مدت دو سال است که توسط اینجانب اداره می‌شود.

وی ادامه داد: در این کارگاه از هنرجویان علاقه مند و مبتدی ثبت‌نام کرده و در دوره ای عناصر داستان از جمله صحنه پردازی، زاویه دید و ... آموزش داده می‌شود.

فرضی‌پور افزود: همچنین هنرآموزان در هر یک از جلسات بعد از فراگیری عناصر داستان، نخست بحثی نظری درباره شیوه‌های داستان نویسی را خواهند داشت، سپس داستانی را که شرکت‌کنندگان در کارگاه به نگارش در‌آورده است در جمع هنرآموزان قرائت و نقد و بررسی خواهد شد.

وی افزود: این دوره‌ها در راستای ارتقاء دادن به سطح نوشتار هنرجویان در این خانه فرهنگ برگزار می‌شود.

مدرس این دوره‌ها در خصوص رتبه‌های برگزیده که توسط هنرجویان این دوره‌ها کسب شده بیان کرد: در سال 90 مرضیه کشکولی و در سال 91 آسیه رضا رتبه‌های برتر و برگزیده را در جشنواره شمسه به دست آورده‌اند.

فرضی‌پور در ادامه گفت: افزایش مهارت‌های خلاقانه نویسندگان نوقلم که قصد دارند داستان نویسی را به طور جدی و حرفه‌ای دنبال کنند از مهمترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

وی بیان کرد: نویسندگان داستان در این دوره، در خصوص، شیوه به کارگیری خلاقانه و هدفمند عناصر داستان برای القای درونمایه مورد نظر نویسنده، به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

فرضی‌پور ادامه داد: کارگاه آموزش داستان نویسی پنج‌شنبه‌ها ساعت 10 صبح برپا می‌شود.

در پایان شایان ذکر است ،‌ فرضی‌پور نویسنده و منتقد ادبی کتابهای کودک و نوجوان دارای چندین اثر داستانی است و مدت 10 سال است که به صورت حرفه‌ای در زمینه داستان نویسی فعالیت دارد و سه جلد کتاب به نام مجموعه داستان «همین است که هست»، «بهتر از شکلات مجانی» و «به روش خورشید» که در حیطه انقلاب اسلامی است، به چاپ رسانده است.

مجموعه‌ی «همین است که هست» دارای 13 داستان کوتاه است. این مجموعه با زاویه دیدهای متنوعی نوشته شده است.

فرضی‌پور در سال 1389 در جشنواره انقلاب اسلامی رتبه برتر را کسب کرده است.

این گزارش حاکی است، علاقمنــدان می‌توانند برای کسب اطــلاعات بیشتر به خانه فرهنگ دولت‌آباد واقــع درشــهرری،‌ فلــــکه اول دولت‌آباد، خیابان دهخدا‌، کوچه شهید دریابیـک، کوچه شهید رمضــانی شــماره 50 مراجـــعه کنند.

انتهای پیام/2462/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول