اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفرنامه‌ای از جنس سلامت

عیدی 4 میلیاردی علوم پزشکی یاسوج به مردم گچساران و کهگیلویه

تیم سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در یک سفر کاری یک‌روزه به شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن عیدی چهار میلیارد ریالی، سه طرح درمانی را افتتاح و از مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان‌ها بازدید کردند.

عیدی 4 میلیاردی علوم پزشکی یاسوج به مردم گچساران و کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح روز 19 مردادماه سال 1392 و در یک روز تعطیل به همراه بچه‌های زحمت‌کش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عازم یک سفر اداری می‌شویم.

ظاهرا" قرار است در گچساران رادیولوژی دیجیتال و بخش ICU مغز و اعصاب افتتاح شود و در دهدشت نیز اورژانس این شهر به بهره‌برداری برسد.

بچه‌های روابط عمومی به همراه چند تن از خبرنگاران حوزه سلامت زودتر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون درمان وی راهی می‌شوند تا کمی زودتر از سایرین در بیمارستان شهید رجایی مقدمات پوشش رسانه‌ای افتتاحیه‌های چنین روزهای مبارکی را فراهم کنند.

شهر گچساران در یک سکوت متأثر از تعطیلی‌های عید فطر فرورفته است و هیچ فروشگاه و رستورانی برای خدمت‌رسانی به مهمانان باز نیست و راهی نیست جز اینکه از خیر صرف صبحانه بگذریم و به پوشش خبری دسترسی مردم این شهرستان به بخش ICU مغز و اعصاب و رادیولوژی دیجیتال بپردازیم.

به همان‌اندازه که شهر گچساران در سکوت فرو رفته است، بیمارستان شهید رجایی گچساران شور و نشاط و تحرک مثال‌زدنی داشت. همه چیز برای شیرین شدن کام مردم در روزهای مبارک عید فطر و یک گام رو به جلو در تجهیز بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به امکانات پیشرفته درمانی مهیا است.

حضور غلامرضا تاجگردون، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در این آیین افتتاح، فضای متفاوتی را حاکم کرده است.

خبرنگاران گچسارانی نیز اضافه می‌شوند و مراسم افتتاح این دو طرح درمانی با حضور نماینده مردم در مجلس، فرماندار گچساران و جمع زیادی از مدیران محلی و استانی شروع می‌شود.

خانم دکتر هایده حافظ‌قرآن، رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران توضیحاتی مقدماتی در مورد نحوه کار دستگاه رادیولوژی دیجیتال و میزان اعتبارات هزینه شده به حاضرین و نماینده مردم گچساران و باشت ارائه می‌دهد.

وی می‌گوید: رادیولوژی دیجیتالی یکی از نیازهای اساسی این بیمارستان برای تشخیص بیماری‌ها بود که امروز این نیاز اساسی با افتتاح بخش رادیولوژی دیجیتال برطرف شده است.

حافظ قرآن بخش ICU را از جمله نیازهای این بیمارستان دانست و گفت: دستگاه ICU که دستگاهی پیشرفته در حوزه مغز و اعصاب است، کمک بسیار زیادی در تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب و مشکلات سر و جمجمه بیماران می‌کند که امروز این مشکل نیز برطرف شده است.

سید حسام‌الدین نبوی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیر در این آیین گفت: رادیولوژی دیجیتال یکی از فناوری‌های جدید بوده که به وسیله آن با هزینه‌های کمتر و دقت بیشتر می‌توان به تهیه عکس‌های با کیفیت رادیولوژی را از بیماران پرداخت.

وی با بیان این‌که عکس‌های دریافتی رادیولوژی دیجیتالی کمک بسیار زیادی به پزشکان جهت تشخیص بیماری‌ها می‌کند، ابراز داشت: دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان شهید رجایی گچساران سومین دستگاه از این نوع در کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود و دو دستگاه دیگر در مرکز استان در بیمارستان‌های شهید بهشتی و امام سجاد(ع) نصب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: هزینه نصب این دستگاه به همراه دیگر متعلقات آن و راه‌اندازی بخش آی.سی.یو افزون بر 14 میلیارد ریال بوده که کمک زیادی به تشخیص بیماری در بیمارستان شهید رجایی گچساران می‌کند.

* رضایت تاجگردون از روند پیشرفت‌های بهداشتی درمانی/ حافظ‌قرآن را حمایت کنید

در ادامه این آیین غلامرضا تاجگردون با اعلام رضایت از روند پیشرفت‌های حوزه سلامت بیان کرد: روند پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان امید‌بخش بوده و من از این روند راضی هستم.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت افزود: بدون شک اگر نگاه مثبت مسئولان استانی این دانشگاه در تخصیص اعتبارات لازم به بیمارستان‌های این استان نباشد هرگز شاهد تغییر و تحولی در میزان دسترسی مردم به امکانات درمانی و بهداشتی نخواهیم بود.

تاجگردون ادامه داد: اگر در سال گذشته مبالغ لازم برای راه‌اندازی رادیولوژی دیجیتال و ICU در نظر گرفته نمی‌شد امروز نیز در این مراسم افتتاح نبودیم که این موضوع نشان از اهمیت حمایت‌های مالی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با دفاع از مدیریت بیمارستان شهید رجایی گچساران، او را فردی پیگیر دانست و خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مدیر مالی این دانشگاه گفت: از شما می‌خواهم که از این مدیر زن حمایت‌های لازم را داشته باشید و به لحاظ منابع مالی و تأمین بودجه‌های موردنیازبرای بیمارستان شهید رجایی گچساران کم نگذارید.

* روبانی که با دستان یک مدیر زن موفق قیچی شد/بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستانی

بعد از این صحبت‌ها بود که روبان بهره‌برداری از رادیولوژی دیجیتال و بخش ICU بیمارستان شهید رجایی گچساران با دستان هایده حافظ‌قرآن قیچی شد تا دو نیاز عمده درمانی مردم این دو شهرستان مرتفع شود و نیازی برای مراجعه به مرکز استان و استان‌های همجوار نباشد.

بعد از این دو افتتاح، نماینده مردم درگچساران و باشت در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کردند و با حضور در جمع خبرنگاران، به سؤالات آن‌ها پاسخ دادند.

سفر کاری تیم سلامت دانشگاه علوم پزشکی با خداحافظی تاجگردون از نبوی‌ِزاده، معاونین و حاضرین به سمت شهرستان کهگیلویه از سر گرفته می‌شود.

در بیمارستان امام خمینی دهدشت نیز با حضور سردار عدل هاشمی، امام جمعه و فرماندار کهگیلویه، اورزانس دهدشت که به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) ساخته شد و بعد از آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تجهیز شد، به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

سردار عدل هاشمی در این آیین با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت مناطق محروم، روحیه مدیر این دانشگاه را بسیجی و جهادی خواند و ابراز داشت: نبوی‌زاده اگر چه غیر بومی است ولی دلسوزانه و حتی بیشتر از مدیران بومی به دنبال محرومیت‌زدایی از مناطق محرومی چون کهگیلویه است.

فرمانده قرارگاه قرب قائم ادامه داد: قرارگاه خاتم فرصت مناسبی برای سازندگی بوده که لازم است مسئولان با استفاده از این فرصت به فکر آبادانی دیار خود باشند.

نبوی زاده نیز در این مراسم گفت: تلاش‌های زیادی شده است تا اینکه امروز به بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت رسیدیم که در این راه از همکاری همه مسئولان، سردار عدل هاشمی، نماینده مردم شهرستان کهگیلویه برای رفع این نیاز مهم مردم قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه همدلی لازم برای شتاب‌بخشی به حرکت رو به جلوی نظام سلامت در شهرستان کهگیلویه به وجود آمده است، تصریح کرد: مدیر جدید بیمارستان امام خمینی (ره) را همه‌گونه حمایت کنید تا مشکلات درمانی این شهر و مناطق اطراف آن برطرف شود.

در ادامه، روبان اورژانس دهدشت نیز با دستان امام جمعه این شهر قیچی می‌شود تا انتظارات مردم در بهره‌برداری از این اورژانس به پایان برسد.

در ادامه این سفر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاون درمان و سایر همراهان از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید کردند و از نزدیک در جریان مشکلات این بیمارستان قرار گرفتند.

در گام بعدی این سفر کاری در یک روز تعطیل به آزمایشگاه مرجع شهر دهدشت رفتیم.

بعد از آن مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از مرکز بهداشتی درمانی روستای راک بازدید کردند و برای برطرف کردن مشکلات آن راهکارهایی ارائه و دستوراتی را صادر کردند.

سفر تیم سلامت دانشگاه علوم پزشکی در یکی از آخرین ایستگاه‌های خود به باغ تفریحی عمران در شهرستان چرام  برای صرف نهار و استراحت رسید.

در مسیر برگشت از چرام، وارد شهرستان باشت شدیم تا رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین وی از مرکز بستر درمانی این شهرستان که قبلا" مشکلاتی داشت نیز بازدید کنند.

این بازدید نیز با دستورات، توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی از سوی نبوی‌زاده به پایان رسید تا یک سفر یک روزه کاری با بهره‌برداری از سه طرح درمانی و کمک  238 میلیون تومانی برای تجهیز اورژانس، مرکز راک و آزمایشگاه مرکزی دهدشت و همچنین کمک 170 میلیون تومان برای رفع مشکلات مراکز درمانی باشت و گچساران به پایان برسد.

------------------------------

گزارش از سفر- کریم بنام

------------------------------ 

انتهای پیام/82005/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول