اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر مدیریت بار و مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان:

هیچ نیروگاهی به دلیل کمبود برق از مدار خارج نشده است

مدیر دفتر مدیریت بار و مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: هیچ نیروگاهی در استان به دلیل کمبود برق از مدار خارج نشده و در حال حاضر تمام نیروگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

هیچ نیروگاهی به دلیل کمبود برق از مدار خارج نشده است

مهدی ثقفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به میزان مصرف برق در استان اصفهان اظهار داشت: پیک استان یک هزار و 590 مگاوات و پیک شبکه سراسری 43 هزار و 134 مگاوات بوده که امسال شبکه سراسری تا حدود 48 هزار مگاوات قدرت تامین برق کشور را داشته و با کاهش دمای هوا و نزدیک شدن به فصل پاییز شاهد کاهش مصرف برق در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته بالاترین مصرف گزارش شده یک هزار و 592 مگاوات در کل استان بوده که در بخش خانگی 19 درصد، صنعتی 41 درصد کشاورزی، 30 درصد تجاری، چهار درصد عمومی و اداری، چهار درصد، روشنایی معابر دو درصد است.

مدیر دفتر مدیریت بار و مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان با توجه به خط قرمز‌ها برای تعطیلی نیروگاه‌ها اضافه کرد: اگر در کل شبکه سراسری برق میزان برق مصرفی از حد مجاز تولید شده در نیروگاه‌ها عبور کند دستور خاموشی در برخی از استان‌ها صادر می‌شود، ولی امسال با توجه به گرمای هوا و بالا رفتن میزان مصرف پیک مصرفی برق در خط قرمز قرار نگرفت و ما شاهد قطع برق نشدیم.

این مسئول افزود: هیچ نیروگاهی به دلیل کمبود برق از مدار خارج نشده و در حال حاضر تمام نیروگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند؛ برج خنک کننده نیروگاه شهید منتظری به صورت خشک و نیروگاه اسلام آباد نیز به وسیله آب خنک می‌شود و با وجود خشکسالی زاینده رود به وسیله لوله آب به این برج‌ها انتقال می‌یابد.

ثقفی گرمای هوا را عامل افزایش مصرف برق دانست و گفت: اگر قرار باشد شاهد قطعی برق در استان باشیم بی شک در فصل تابستان این قطعی رخ می‌دهد که در حال حاضر ما شاهد هیچ‌گونه قطع برق از ابتدای امسال نبودیم و با همکاری مشترکان و صرفه جویی نیز پیش بینی می‌کنیم در سال جاری هیچ‌گونه قطعی برق نخواهیم داشت.

وی با توجه به شیوه قیمت گذاری قبض بهای برق در بخش خانگی بیان کرد: در بخش خانگی با بالا رفتن مصرف قیمت برق در قبض بها به صورت صعودی بالا می‌رود و بهترین شیوه کمک کننده به اقتصاد خانوار و همچنین شبکه برق صرفه‌جویی در مصرف است.

مدیر دفتر مدیریت بار و مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان بیشترین مصرف کنندگان برق در استان اصفهان را مشترکان صنعتی معرفی کرد و ادامه داد: به طور میانگین در کشور 31 درصد برق تولیدی را مشترکان صنعتی مصرف می‌کنند در حالی که این آمار در اصفهان 10 درصد بالا‌تر است.

این مسئول اضافه کرد: در بخش‌های مختلف برنامه‌های متنوعی برای مدیریت مصرف پیش بینی شده که مهم‌ترین بخش از آن مربوط به روش‌های تشویق صنایع به کاهش مصرف در فصل تابستان است.

ثقفی برآورد کاهش مصرف خانگی برق را شش مگاوات اعلام کرد و اذعان داشت: احتمال خاموشی زیر یک درصد است چون برنامه‌های مدیریت مصرف به صورت منظم پیش می‌رود با این حال باید همه مشترکان در کاهش بار مصرفی خود در روزهای آینده همکاری کنند.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول