اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان خبر داد

افزایش 4 درصدی مصرف برق گیلان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از افزایش 4.49 درصدی مصرف برق این استان در بهار امسال خبر داد و صرفه‌جویی در این زمینه را مورد تأکید قرار داد.

افزایش 4 درصدی مصرف برق گیلان

کریم آزادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت مصرف برق در استان اظهار کرد: طبق آماری که هر سه ماه گرفته می‌شود، وضعیت انرژی برق در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته در تولید و مصرف افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مقدار دو سوم انرژی تولیدی نیروگاه‌های گیلان از طریق خطوط انتقال سراسری به استان‌های همجوار ارسال می‌شود، افزود: در مدت مذکور میزان تولید برق در گیلان 0.79 درصد افزایش داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در بهار امسال شاهد افزایش مصرف برق بودیم، تصریح کرد: در این مدت مقدار 4.49 درصد برق در گیلان مصرف شده است که مردم استان باید به ویژه در ایام تابستان مدیریت مصرف انرژی را در برنامه زندگی خود لحاظ کنند.

وی از کاهش تبادلات برق در مدت مذکور خبر داد و اذعان کرد: در این مدت تبادلات برق به میزان 1.69 درصد کاهش داشته است.

آزادگان جمع تولید خالص برق منطقه گیلان را شامل نیروگاه‌های سیکل ترکیبی گیلان، شهید بهشتی لوشان، آبی سپیدرود و انرژی‌های نو «بادی» و نیروگاه B.O.T پره‌سر رضوانشهر عنوان کرد.

وی یادآور شد: امسال در سه ماه فصل بهار مقدار دو میلیارد و 838 میلیون و 832 هزار و 426 کیلووات ساعت برق در گیلان تولید شد.

این مسئول مصرف برق در مدت مذکور را بالغ بر یک میلیارد و 137 میلیون و 741 هزار و 846 کیلووات ساعت ذکر کرد و یادآور شد: در این مدت یک میلیارد و 701 میلیون و 090 هزار و 580 کیلووات ساعت از طریق شبکه سراسری به استان‌های همجوار صادر شده است. 

وی به میانگین شاخص عملکرد صحیح سیستم‌های حفاظتی شبکه انتقال شرکت برق منطقه‌ای گیلان در پنج سال گذشته اشاره کرد و متذکر شد: این شاخص 91.48 درصد بوده است.

آزادگان داشتن یک برنامه کارآمد و قوی را از اهداف شرکت برق منطقه‌ای استان عنوان کرد و یادآور شد: استفاده از تجهیزات روز و داشتن خطوط انتقال پایدار از جمله این اهداف مهم است.

وی با بیان اینکه دنیای امروز مجهز به تکنولوژی روز است، خاطرنشان کرد: باید از مدرن‌ترین و مجهزترین تجهیزات در صنعت برق استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان جلوگیری از هدر رفت انرژی تولید شده برق را از جمله اهداف مهم ذکر کرد و یادآور شد: استفاده از پست‌های GIS و DCS در صنعت برق گیلان از هدر رفت انرژی تولیدی جلوگیری می‌کند و موجب عمر طولانی پست‌ها می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه احداث پست‌های مذکور نیاز به زمین کمتری دارد، خاطرنشان کرد: با استفاده از این پست‌ها می‌توانیم بدون هدر رفت انرژی تولید شده، برق را به مصرف کننده برسانیم.

انتهای پیام/2300/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول