اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان خبر داد

بازآموزی امداد و نجات جاده‌ای برای اجرای طرح تابستانه در گلستان

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: برای اجرای بهتر طرح امداد و نجات تابستانه در گلستان بازآموزی امداد و نجات جاده‌ای برای 700 نفر از نیروهای این مجموعه انجام گرفت.

بازآموزی امداد و نجات جاده‌ای برای اجرای طرح تابستانه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی آموزش همگانی و امداد و نجات مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: این تعداد افراد از 10 شهرستان تابعه استان این دوره آموزشی را گذرانده و آماده امدادرسانی به مسافران تابستانی و شهروندان گلستانی هستند.

برگزاری تعداد 78 مانور آمادگی در شعب جمعیت هلال‌احمر گلستان

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دوره، دوره‌های بازآموزی نجات از آب‌های خروشان و تکنیک‌های بکارگیری تجهیزات در محیط‌های آبی برای امدادگران و نجات‌گران فعال در پایگاه و پست‌های دریایی و ساحلی استان برگزار شده است.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش همگانی امداد و نجات استان گلستان در ادامه به اعزام نیرو به دوره‌های آموزشی تخصصی نجات ساحلی در سطح کشور اشاره کرد.

اکبری ادامه داد: برای آمادگی هرچه بیشتر نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در طرح تابستانه امسال، تعداد 78 مورد مانور آمادگی در شعب تابعه انجام گرفته است.

ایجاد پست‌های  ثابت و موقت امداد و نجات بین شهری در گلستان

به گفته وی؛ علاوه بر دوره‌های آموزشی، ارتقای تجهیزات و رفع نقص پایگاه‌های ثابت امداد و نجات بین شهری و کوهستان استان نیز قبل از اجرای طرح تابستانه مدنظر قرار گرفته است.

اکبری با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان و افزایش مسافرت هموطنان به استان گلستان، اذعان داشت: جمعیت هلال‌احمر استان در این ایام همه تلاش خود را برای ایجاد اطمینان خاطر و به حداقل رساندن زمان ارائه خدمات امداد و نجات به مصدومان ناشی سوانح جاده‌ای به کار خواهد گرفت.

ایجاد 4 پست ساحلی امداد و نجات در غرب گلستان

وی یادآور شد: هلال‌احمر استان در چارچوب وظیفه انسان‌دوستانه خود علاوه بر فعالیت در پایگاههای ثابت امداد و نجات بین شهری مبادرت به استقرار پست‌های ثابت و سیار در مسیرهای پرتردد کرده است.

این مسئول امداد و نجات در گلستان با اشاره به ایجاد پست‌های ثابت و موقت در مسیرهای حادثه‌خیز استان گلستان، افزود: سه راهی اینچه‌برون، اولنگ رامیان، دهنه محمدآباد منطقه فاضل‌آباد، سه راهی عطا‌آباد از توابع شهرستان آق‌قلا، پارک جنگلی امام رضا و پلیس راه نوکنده از جمله پست‌های ثابت و موقت امداد و نجات بین شهری استان به شمار می‌آیند.

اکبری اضافه کرد: با توجه به دارا بودن سواحل دریا، چهار پست ساحلی امداد و نجات ساحلی نیز در استان ایجاد شده است.

وی متذکر شد: جزیره آشوراده، اسکله بندرترکمن، محل شنای سابق و روستای چپاقلی از پستهای ساحلی هستند که ایجاد شده است.

طرح تابستانه امداد و نجات استان از ابتدای فصل تابستان با شروع تعطیلات مدارس آغاز و تا ابتدای مهر سال‌جاری ادامه خواهد یافت.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول