اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی:

2 میلیارد ریال در جشن‌های گل‌ریزان خراسان شمالی جمع‌آوری شد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان شمالی گفت: 2 میلیارد و 150 میلیون ریال در جشن‌های گل‌ریزان این استان جمع‌آوری شد.

2 میلیارد ریال در جشن‌های گل‌ریزان خراسان شمالی جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان شمالی، محمدعلی بلوکی در تشریح دستاوردهای جشن‌های گلریزان استان گفت: مشارکت خیران و نیکوکاران در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نمونه بارز مشارکت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه 110 زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان حضور دارند، وضعیت موجودی زندانیان جرائم غیر عمد زندان‌های خراسان شمالی را در مقایسه با میانگین کشوری مطلوب ارزیابی کرد.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان خراسان شمالی در خصوص برگزاری جشن‌های گلریزان اظهار کرد: برگزاری جشن‌های گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان تداوم سنت‌های ناب دینی است.

وی تاکید کرد: انفاق و کمک به نیازمندان جزء بهترین اعمال است و شرکت در جشن گلریزان مصداق بارز انفاق است.

بلوکی افزود: امسال این سنت حسنه در چهار شهر آشخانه، بجنورد، شیروان و اسفراین استان خراسان شمالی برگزار شد که حضور و استقبال نیکوکاران استان نسبت به سنوات گذشته افزایش چشمگیری را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: با کمک‌های خوب خیران و نیکوکاران استان و همچنین کمک‌های موردی دولتی موجبات کمک به تعدادی از این زندانیان فراهم شده که در نخستین جلسه هیئت مدیره بعد از ماه مبارک رمضان زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد فراهم خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی با تشریح اینکه کمک‌های خیران در جشن‌های گلریزان در دو قالب نقدی و تعهد انجام گرفته است، گفت: با سرعت بخشیدن به وصول تعهدات انجام گرفته فرایند آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه حضور خیران و نیکوکاران در جشن‌های گلریزان و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد یک سنت نهادینه شده در کشور است، استقبال نیکوکاران از این عمل خیر را نمونه بارز مشارکت اجتماعی دانست.

بلوکی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی زندان هدف نیست بلکه وسیله‌ای است برای فراهم کردن زمینه بازگشت سعادتمندانه مددجویان به بستر اجتماع، از خیرین و نیکوکاران خواست تا زندان‌ها را در زمینه‌هایی چون اصلاح و تربیت زندانیان و فراهم کردن بستر مناسب برای آموزش‌های دینی و اعتقادی و همچنین حمایت از خانواده زندانیان نیازمند یاری رسان باشند.

وی با تشکر از حمایت‌های ائمه جمعه در سطح استان و حمایت‌های استاندار و رئیس کل دادگستری، تلاش و پیگیری فرمانداران، رؤسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها، رؤسای کمیته امداد و رؤسای زندان‌ها را در برگزاری جشن‌های گلریزان قابل تقدیر دانست و از حضور با شکوه اصناف و بازاریان و همچنین بانوان به عنوان ویژگی بارز جشن‌های گلریزان امسال یاد کرد.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی به نقش ستاد دیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: هدف ما در این ستاد تنها آزادی فرد از زندان نیست بلکه با کمک‌های این ستاد، ضمن حمایت از خانواده زندانی و حل مشکل فقدان سرپرست، از فرد آسیب دیده در حادثه غیر عمد و خانواده او نیز حمایت می‌کنیم که این امر نشان دهنده گستره فعالیت این ستاد مردمی است.

وی در تشریح فعالیت‌های ستاد دیه استان استفاده از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در زمینه گذشت و اخذ تخفیف و همچنین تقویت گروه‌های تحقیق مبنی بر شناسایی کامل زندانیان نیازمند را از جمله امور جاری در ستاد دیه استان دانست.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه خراسان شمالی گفت: تاکنون خیران و نیکوکاران استان مبلغ 2 میلیارد و 150 میلیون ریال در جشن‌های گلریزان به ستاد دیه استان کمک کرده‌اند که این مبلغ در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: شماره حساب 88888 قابل واریز در تمام شعب بانک تجارت سطح کشور به نام ستاد دیه استان خراسان شمالی آماده دریافت کمک‌های خیران و نیکوکاران است.

انتهای پیام/63001/س/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول