اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

تغییر مدیریت ارشد استان اردبیل را با وزیر پیشنهادی مطرح کردیم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما در مورد تغییر مدیریت ارشد استان و به کارگیری نیرویی توانمند با وزیر پیشنهادی دکتر روحانی برای وزارت کشور نظرات خودمان را مطرح کردیم.

تغییر مدیریت ارشد استان اردبیل را با وزیر پیشنهادی مطرح کردیم

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت:‌ عمده‌ترین شاخص مدیریت که در عمل به آن تاکید می‌شود توانمندی و تجربه موفق گذشته است که هر چند در دوره‌های گذشته توجه به این موضوع ابتر مانده، اما تلاش می‌کنیم تا تجربه موفق و توانمندی مدیریت ارشد استان را در دوره جدید مسئولیت‌ها بیشتر مد نظر قرار داده و استانداری توانمند، با توجه و کار بلد را با همراهی وزارت کشور برگزینیم.

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما در مورد تغییر مدیریت ارشد استان و به کارگیری نیرویی توانمند با وزیر پیشنهادی دکتر روحانی برای وزارت کشور نقطه نظرات خودمان را مطرح کردیم و قرار شده وزارت کشور با احترام به نظر نمایندگان در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: ‌اگر بنا باشد هر گزینه‌ای که دلپسند ما باشد، انتخاب شود و فقط به تغییر راضی باشیم قطعاً پیشرفتی حاصل نمی‌شود بلکه ضرورت دارد نسبت به توانمندی مدیری که انتخاب می‌شود واقف و آگاه باشیم تا یک نیروی مردمی، مدیر و مدبر، توانمند،‌ کارآمد، سلامت از نظر مالی و خادم عموم مردم بودن برای تصدی مسئولیت ارشد استان برگزیده شود.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه برای ما مهم نیست که این طرح از چه گرایش و دیدگاه سیاسی برخوردار باشد بلکه مهم این است که این فرد از ویژگی‌های مطرح شده برخوردار باشد.

این مسئول با بیان اینکه در این زمینه در مجمع برخی صحبت‌ها صورت گرفته، اضافه کرد: هر چند جلسات مجمع ماه‌هاست که شکل نمی‌گیرد و رئیس مجمع نیز در آینده‌ای نزدیک باید تغییر پیدا کند ما شاخص‌های خودمان را در نشست اخیر با رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور مطرح کردیم و حتی جلسه‌ای نیز که برگزار شده و بنده در آن حضور نداشتم و تلفنی با وزیر پیشنهادی صحبت کردم، قرار شده برخی از ویژگی‌های شاخص و ممتاز در مدیریت ارشد استان و طرح گزینه‌های مختلف مد نظر باشد که وزیر آینده نیز قول داده است تا براساس گزینه نمایندگان و مصالح استان، استاندار آینده را انتخاب کند.

نمایندگان در چنبره لابی‌گری‌ها گرفتار نمی‌آیند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما در کنار مطالعه و بررسی زندگینامه و کارنامه وزرای پیشنهادی و همچنین برنامه‌هایی که به مجلس ارائه کردند از آنها در قالب کمیسیون‌های مختلف دعوت می‌کنیم تا در کمیسیون‌های تخصصی حضور پیدا کرده و به پرسش‌های مطرح شده پاسخگو باشند.

افضلی‌فرد یادآور شد: طبیعتاً وزرا چه اندازه در این زمینه پاسخگو باشند بستگی به ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌های آنها دارد که ما در وضعیت فعلی از وزرا انتظار داریم که راه‌های برون رفت از چالش‌ها و شیوه‌های جدید مدیریتی را در وزارتخانه‌های خود مطرح کنند تا ما ببینیم که وزرا چقدر دل و جرأت تغییر شیوه‌ها و روش‌ها را دارند.

وی ادامه داد:‌ ما در رأی اعتماد قطعاً با در نظر گرفتن چنین ویژگی‌ها و خصوصیت‌هایی سعی می‌کنیم به وزرای مطرح شده عاقلانه و مدبرانه عمل کنیم تا حرف و حدیث‌هایی به وجود نیاید.

این مسئول اذعان داشت:‌ بنده معتقدم دولت مقتدر نیازمند مجلس مقتدر و توانمند است و هرگز نمایندگان مجلس در چنبره لابی‌گری‌های معمول گرفتار و اسیر نمی‌شوند.

افضلی‌فرد متذکر شد: نمایندگان بدون هیچ‌گونه وابستگی، لابی‌گری و مسایل پشت پرده هفته جاری سعی می‌کنند با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت و با حفظ اقتدار مجلس و خانه ملت به وزرای شایسته و لایق رأی دهند و جلوی هرگونه مسایل غیر اصولی و طرح‌ها و پیشنهاداتی که در سایه لابی‌گری انجام می‌شود، خط بطلانی کشیده و اجازه ندهند عظمت و جایگاه مجلس با مسایلی همچون معاملات پشت پرده دچار خدشه شود.

انتهای پیام/62004/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول