اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

ایجاد 700 شغل توسط اداره ‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان از ایجاد 700 شغل در این استان در سال جاری خبر داد.

ایجاد 700 شغل توسط اداره ‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان

مهدی اوکاتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: امسال اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، برای ایجاد 700 شغل در سیستان و بلوچستان متعهد شده است.

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: زمینه ایجاد اشتغال در بسیاری از رشته‌های صنایع دستی برای علاقه‌مندان فراهم است.

این مسئول بیان داشت: سال گذشته نیز تعهد ایجاد اشتغال این اداره‌کل، 700 شغل بوده که موفق شدیم این رقم را تا هزار شغل افزایش دهیم .

اوکاتی ابراز امیدواری کرد: امسال نیز تلاش می‌کنیم بیشتر از رقم مورد تعهد، برای جوانان سیستان و بلوچستانی شغل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: آموزش عمومی رشته‌های صنایع دستی یکی از برنامه‌های سال‌جاری بوده که هم‌اکنون در سطح این استان در حال انجام است.

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان مهم‌ترین صنایع دستی سیستان و بلوچستان را سوزن دوزی، سفال کلپورگان، سکه دوزی و خامه دوزی، چرم و معرق‌کاری، عنوان کرد.

این مسئول اذعان داشت: معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی استان از طرح‌ها و نقش‌های جدید و متنوع در رشته‌های صنایع دستی استقبال می‌کند.

اوکاتی در پایان متذکر شد: در حال حاضر تعداد 500 نفر از صنعتگران سیستان و بلوچستان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول