اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهادکشاورزی بوشهر عنوان کرد

انتقال نشاء گوجه‌فرنگی به مزارع تا پایان مرداد

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: تا پایان مرداد ماه 400 میلیون نشاء گوجه فرنگی آماده انتقال به گلخانه‌ها و مزارع استان بوشهر است.

انتقال نشاء گوجه‌فرنگی به مزارع تا پایان مرداد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرهود ملک‌زاده امروز در بررسی وضعیت تولید نشاء گوجه فرنگی در کاکی اظهار داشت: تاکنون 350 میلیون قطعه نشاء گوجه فرنگی در استان بوشهر کشت شده که عمده مناطق تولید نشاء گوجه فرنگی در شهرستان‌های دیر، دشتی، دشتستان، کنگان و جم است.

وی با بیان اینکه نشاء‌های تولیدی در 52 واحد گلخانه‌ای به مساحت 27 و نیم هکتار کشت شده است تصریح کرد: از 350 میلیون نشاء تولیدی استان بوشهر 70 میلیون قطعه آن به روش سنتی در مزارع کشت شده است. 

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه تولید نشاء تا شهریور ماه ادامه دارد افزود: در مجموع 420 میلیون قطعه نشاء به روش گلخانه‌ای و سنتی در استان کشت می‌شود که 400 میلیون قطعه در استان مصرف می‌شود و بقیه به استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، خوزستان، اصفهان و خراسان فرستاده می‌شود.

ملک‌زاده با بیان اینکه زمان کاشت، داشت و برداشت گوجه فرنگی 7 ماه به طول می‌انجامد تصریح کرد: انتقال نشاء گوجه فرنگی به زمین اصلی در استان بوشهر از اواخر مرداد آغاز می‌شود و برداشت محصول آن نیز از اوائل آذر آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

وی از کشت30 هزار قطعه نشاء گوجه فرنگی در هر هکتار در مزارع خبر داد و گفت: پس از انتقال نشاء‌ها به مزارع و گلخانه‌ها، کشاورزان در هر هکتار 25 تا 30 هزار قطعه نشاء می‌کارند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: نشاء‌های تولید شده در 14 هزار هکتار مزرعه، کشت و پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت 560 هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود.

ملک‌زاده از پرداخت وام به گوجه‌فرنگی‌کاران خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به ازاء هر هکتار 3 میلیون تومان وام از محل منابع داخلی بانک‌ها در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

استان بوشهر بزرگترین قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است.

انتهای پیام/66006/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول