اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

پیش‌بینی تولید 363 هزار تن میوه‌های هسته‌دار و دانه‌دار در مازندران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پیش‌بینی تولید بیش از 363 هزار تن میوه‌های هسته‌دار، دانه‌دار و دانه‌ریز در سال جاری در مازندران خبر داد.

پیش‌بینی تولید 363 هزار تن میوه‌های هسته‌دار و دانه‌دار در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمدتقی شکوهی افزود: مجموع سطوح زیر کشت باغات هسته‌دار، دانه‌دار، خشک و دانه‌ریز باغات مازندران بالغ بر 35 هزار و 702 هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این باغات بالغ بر 363 هزار تن میوه در سال جاری برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع سطوح باغات هسته‌دار هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو، آلو و گوجه سبز در استان مازندران بالغ بر 20 هزار 833 هکتار است، پیش‌بینی کرد: از این باغات در سال جاری بیش از 275 هزار تن میوه برداشت شود.

وی سطح درختان میوه‌دار استان نظیر سیب، گلابی و به را بالغ بر 4 هزار و 241 هکتار و پیش‌بینی تولید میوه را بالغ بر 60 هزار تن اعلام کرد.

شکوهی با اشاره اینکه سطح باغات سیاه ریشه خشک نظیر گردو و فندق این استان بالغ بر 9 هزار و 400 هکتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود از این باغات نیز بیش از 16 هزار تن میوه خشک برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان از پیش‌بینی تولید بیش از 12 هزار تن میوه دانه‌ریز نظیر توت‌فرنگی از یک هزار و 228 هکتار سطوح کشت توت فرنگی در استان خبر داد.

انتهای پیام/2296/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول