اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در دیدار با وزیر خارجه آمریکا

لاوروف: روسیه در موضوع اسنودن طبق قوانین عمل کرده است

وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای آمریکایی‌ خود گفت: مسکو در موضوع اسنودن طبق قوانین عمل کرده است.

لاوروف: روسیه در موضوع اسنودن طبق قوانین عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای آمریکایی‌اش در واشنگتن گفت مسکو در قضیه ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا طبق قوانین عمل کرده است.

آقای لاوروف این اظهارات را در حالی بیان کرد که روابط بین آمریکا و روسیه اخیراً پس از آنکه روسیه به ادوارد اسنودن، افشاگر جاسوسی‌های آمریکا پناهندگی موقت اعطا کرد، دچار تنش شده است.

روز چهارشنبه کاخ سفید اعلام کرد که دیدار از قبل تعیین شده باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که قرار بود ماه آینده در مسکو برگزار شود، لغو شده است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که آقای اوباما طبق برنامه در نشست اقتصادی گروه جی-20 (بیست اقتصاد بزرگ دنیا) در سن‌پترزبورگ در ماه سپتامبر شرکت می‌کند، اما با رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو نمی‌کند. 

آمریکا خواهان آن است که روسیه اسنودن را از خاک خود اخراج کند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که روابط میان دو کشور از کشمکش‌های میان سازمان‌های اطلاعاتی مهم‌تر است.

اخیرا فاش شد که آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اطلاعات مربوط به مکالمات ده‌ها میلیون نفر از اتباع آن کشور را ردیابی و جمع آوری کرده است.

دو روزنامه گاردین و واشنگتن پست در گزارش‌هایی بر مبنای اطلاعات افشاشده توسط اسنودن، گفته بودند که سازمان اطلاعات آمریکا از شرکت ورایزون، شرکت خدمات تلفن و اینترنت خواسته بوده که تمامی شماره تلفن‌ها، زمان برقراری ارتباط و مدت مکالمات به دولت تحویل داده شود.

افشای این اقدام سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا با واکنش دولت آمریکا رو به رو شد و مقام‌های آمریکایی افشای این جزئیات را محکوم کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول