اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس:

مدیران موفق از 2 زاویه به توسعه، پیشرفت و ارتقاء استان نگاه می‌کنند

نماینده مردم بوشهر ،گناوه و دیلم در مجلس گفت: مدیران موفق و کارآمد با دو زاویه به توسعه، پیشرفت و ارتقاء استان نگاه می‌کنند.

مدیران موفق از 2 زاویه به توسعه، پیشرفت و ارتقاء استان نگاه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم جمیری پیش از ظهر امروز با حضور در برنامه تلویزیونی چشم‌انداز که از شبکه استانی بوشهر پخش می‌شد در خصوص چشم‌انداز توسعه و پیشرفت استان اظهار داشت: همواره یک نگاه یا دو نگاه جامع باید وجود داشته باشد که در این دو زاویه هم توسعه و پیشرفت و هم ارتقاء استان دیده می‌شود که مدیران موفق و کارآمد دارای چنین دیدگاهی هستند.

وی افزود: گاه به لحاظ عقب ماندگی‌هایی که در استان وجود دارد برخی از مدیران فکر خود را به مسائل ابتدایی و رفع حاجات اولیه مردم معطوف می‌کنند و نگاهشان نسبت به مسائل اساسی دور می‌ماند و نمی‌توانند به آن‌ها بپردازند و به همان مسائل ابتدایی مشغول می‌شوند؛ لذا این نگاه، یک نگاه ناقص است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی به برخی از عقب ماندگی‌های استان اشاره کرد و گفت: یک‌سری عقب ماندگی‌هایی در مسائل جزئی مثل عمران شهری، خدمت‌رسانی به مردم، تعریض خیابان‌ها و ایجاد راه‌های ورودی و خروجی به شهر، ساحل‌سازی، ایجاد پارک، فضای سبز و ایجاد مکان‌های ورزشی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند و هرچه سریع‌تر حل شوند که الحمدلله این کار نیز در حال انجام است.

جمیری در ادامه توجه به مسائل اولیه مردم را از اولویت‌های کاری شورای راهبردی استان دانست، و عنوان کرد: ما در حال حاضر یک شورای راهبردی زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان عالی رتبه استان داریم که نگاه آن یک برنامه توسعه‌ای برای پیشرفت استان با یک افق بلند است و تلاش آن بر این است که علاوه بر توجه به مسائل اولیه مردم با یک افق بالاتر و در دولت جدید با یک همت مضاعف‌تر، استان را به سمت رسیدن به جایگاه حقیقی خود کمک کنیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما در ارتباط با تیم مدیریتی دولت یازدهم در استان به چه صورت است اظهار داشت: دکتر روحانی رئیس جمهور محترم مردم به وجود اعتدال، تدبیر و امید در دولت خود قول دادند و اگر قرار باشد این قول‌ها به بیان نماند و عملیاتی شود قاعدتاً باید دولتی از صدر تا ذیل داشته باشیم که در عرصه‌های مختلف بر اساس تدبیر و تعقل عمل کرده و مردم را در این میدان امیدوار بمانند.

وی افزود: برای تحقق این شعارها باید دولتی داشته باشیم که این دولت بتواند از تدبیر، تعقل و تجربه لازم برخوردار بوده و از دلسوزترین اشخاص به این مردم باشد.

جمیری بیان کرد: رویکرد دولت آینده باید به گونه‌ای باشد که از بهترین نیروهای صاحب تخصص و تعهد و با نگاه به متخصصین و نیروهای توانمند بومی برای اعتلای استان تلاش کند و از هرگونه حاشیه و نفوذ و تاثیرگذاری که این دولت را برای رسیدن به نقطه متعالی و خدمت به مردم بازمی‌دارد پرهیز کند.

سوال دیگری که در این برنامه از نماینده بوشهر مطرح شد این بود که یکی از مطالب مهم که به عنوان چالش‌های پیش روی دولت جدید و مدیران جدید است این است که لایحه بودجه دیر به استان  ابلاغ شده است و هنوز موافقت‌نامه طرح‌ها در استان مبادله نشده و پرداخت ها به دستگاه‌ها علل حساب صورت می‌گیرد. مجلس چه تدبیری را برای این قضیه دارد که مبادا این موضوع به عنوان یک بحران مالی در ادارات تبدیل شود؟

جمیری در پاسخ به این سوال ابراز داشت: این شرایط فراهم است که این موافقت نامه‌ها مبادله شود و بودجه 92 عملیاتی گردد و در واقع از آن شرایطی که تاکنون دستگاه‌های اجرایی با مجوز مردم به شکل تنخواه توانسته‌اند عمل کنند خارج شویم.

وی افزود: اگر دولت به موقع عمل کند و در آذر ماه بودجه را تقدیم مجلس کند و مجلس نیز در دستور کار خود قرار دهد و بررسی‌های خود را انجام دهد و نهایتاً به موقع تصویب و ابلاغ شود قطعا آثار بهتری خواهد داشت ولی در حال حاضر نیز این کار با تاخیر انجام شده است قطعاً طبعات منفی خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: در برخی اوقات شاهد نقصانی هستیم که به موقع از جانب دستگاه‌های اجرایی انتظارات برآورده و مطرح نمی‌شود و پیش‌بینی‌ها برای بودجه سال آینده به موقع صورت نمی‌گیرد؛ لذا دستگاه‌های دولتی برای بودجه آینده از حال به فکر باشند.

وی ادامه داد: قبل از اینکه بودجه در دولت تصویب شود و به عنوان یک لایحه تقدیم مجلس شود اگر دستگاه‌های اجرایی به موقع عمل کنند و نمایندگان نیز در جریان قرار گیرند کار برای نمایندگان در مجلس قدری راحت‌تر پیش خواهد رفت و آن زمان می‌توان وظایف خود را در رایزنی‌ها به خوبی  انجام داد و از موقعیت‌هایی که وجود دارد بهتر استفاده و به دنبال احقاق حق مردم در مجلس بود.

انتهای پیام/66006/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول