اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا:

عید فطر فرصت بازگشت به زلالی خلقت است

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا گفت: رمضان بهترین زمان برای تزکیه نفس و یافتن مسیر صحیح زندگی است و عید فطر نیز بازگشت به فطرت و زلالی خلقت است.

عید فطر فرصت بازگشت به زلالی خلقت است

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم عید فطر را عید طهارت، پاکی، اخلاص و افزایش ایمان دانست و گفت: نماز عید فطر از مستحباتی است که توسط ائمه و سیره معصومین سفارش شده است.

وی افزود: ذکر تکبیرهایی که بعد از هر قنوت گفته می‌شود از واجبات است، چرا که با گفتن آنها عظمت خداوند را یادآور می‌شویم و با تمام وجود آن را می‌پذیریم و درک می‌کنیم.

وی به دعای کوتاه بعد از نماز اشاره کرد و بیان داشت: دعا همواره پل ارتباطی بنده و معبود است، دعای کوتاه بعد از نماز روز عید فطر دعای غفران و مغفرت است و بنده از خدای خویش طلب برکت و بخشش می‌کند.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا ادامه داد: در قنوت نماز عید فطر خدا را ستایش می‌کنیم و سپاس می‌گوییم و همواره از او بندگی، عبادت و اخلاص در اعمال را می‌طلبیم؛ در واقع با اقامه نماز درهای امید و رحمت خدا به روی آدمیان گشوده شده و سفره بخشش و عفو گسترده خواهد شد.

ظهیری نزدیکی به خدا بدون هرگونه حائل و مانع مادی را مهم قلمداد کرد و گفت: به دور بودن از مادیات و حجاب دنیوی حین راز و نیاز با معبود ابدی ارتباط را زیبا و نزدیک‌تر می‌کند، از این رو روایت است نماز عید فطر بدون مانع و زیر آسمان اقامه شود.

وی ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی خواند و تصریح کرد: این ماه بهترین زمان برای تزکیه نفس و یافتن مسیر صحیح زندگی است و عید فطر نیز بازگشت به فطرت و زلالی خلقت است، این عید قشنگ‌ترین عید مؤمنان و روز اطمینان قلب از بندگی خدا است.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا در خصوص زکات فطریه گفت: به هنگام پرداخت زکات فطریه سفارش شده است که در ابتدا نیازمندان آشنا را در نظر بگیریم در غیر این صورت می‌توان به مراکزی که وظیفه حمایت از نیازمندان را بر عهده دارند بسپاریم.

ظهیری افزود: خوب است به حداقل‌ها بسنده نکنیم و اتمام احسان ماه مبارک رمضان را با میزان فطریه بیشتر به سرانجام برسانیم، از این رو تا جایی که ممکن است سعی کنیم مبلغ بیشتری را به عنوان زکات فطریه به نیازمندان بپردازیم.

انتهای پیام/2258/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول