اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

عید فطر روز اعطای پاداش مؤمنان روزه‌دار است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: عید فطر روز اعطای جایزه و پاداشی است که خداوند به روزه‌داران مؤمنش وعده داده است.

عید فطر روز اعطای پاداش مؤمنان روزه‌دار است

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم گفت: عبادت در ماه مبارک رمضان مانند حج، صفای باطنی و فطری انسان را به نمایش می‌گذارد و آلودگی‌های موجود در فطرت انسان را محو می‌کند.

وی به عظمت و لحظات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: شب زنده‌داری‌ها، شب‌های قدر و تلاوت قرآن لطافتی به روح آدمی هدیه می‌دهد که وصف نشدنی است و سعادتی است که به راحتی نصیب هر کسی نمی‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عید رمضان را روز اعطای جوایز و پاداش مؤمنین خواند و افزود: کسانی که خوشحال هستند پاداش و اجر خود را از خدا دریافت کرده‌اند و از گناه و آلودگی پاک شده و در مقابل پروردگار سربلند هستند.

نجاریان‌زاده گفت: عید فطر تجلی کننده روز قیامت است، خوشحالی افراد نشان از درستی اعمالشان بوده و ناراحتی آن‌ها نیز حاکی از اعمال ناشایستشان است.

عید فطر و قربان تنها اعیاد مشترک میان شیعه و اهل سنت هستند

وی به تکبیر‌های قبل از نماز عید فطر و بعد از آن اشاره کرد و گفت: با گفتن تکبیر مؤمن آنچه که خدا بر او مقرر کرده نظیر روزه‌داری، نخوردن حرام و نگفتن ناگفتنی‌ها را می‌پذیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: عید فطر و قربان تنها اعیاد مشترک میان شیعه و سنی هستند؛ این اعیاد برای هر دو قابل احترام بوده و در این روزها جشن و سرور برپا شده شاید تنها تفاوتی که بتوان بیان کرد وجود روایات اهل بیت در خصوص عظمت این روز برای شیعه است.

نجاریان‌زاده اقامه نماز زیر آسمان بدون حائل و حجاب را از سنت و سیره اهل بیت(ع) دانست و گفت: خوب است به هنگام نماز حجابی میان خالق و مخلوق قرار نگیرد چرا که بنده به راحتی می‌تواند نزول ملائک و عظمت خدا را درک کند.

وی تصریح کرد: با نخوردن در ماه مبارک رمضان گرسنگی گرسنگان و درد نیازمندان را درک خواهیم کرد و حس نوع دوستی و تقسیم عواطف را با تمام وجود تجربه می‌کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: عطش ماه مبارک رمضان یادآور عطش روز قیامت است.

نجاریان‌زاده گفت: روایتی است که روزی که وظیفه بر غریزه پیروز شود عید است؛ حیوانات دارای غریزه و فرشته‌ها نیز دارای وظیفه هستند و انسان نیز مستعد ملک شدن و پذیرفتن خوی حیوانیت است و روزی که صفت ملک شدن بر حیوانیت غلبه کند انسان اوج می‌گیرد.

انتهای پیام/2258/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول