اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سعدیه شیراز صورت گرفت

نمایش نوآوری‌های صنعتگران خلاق فارس

نوآوری‌های صنعتگران خلاق فارس در نمایشگاه مجموعه فرهنگی سعدیه شیراز در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

نمایش نوآوری‌های صنعتگران خلاق فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، نمایشگاه هنرهای دستی با هنرنمایی جمع کثیری از هنرمندان و صنعتگران این استان به مناسبت عید سعید فطر ویژه عموم بازدیدکنندگان، دیروز پنج شنبه 17 مرداد ماه جاری در مجموعه تاریخی، فرهنگی سعدیه با حضور مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی و تعدادی از فعالان صنایع دستی فارس افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس ضمن بازدید از این نمایشگاه از نزدیک با هنرمندان تلاشگر در رشته‌های مختلف به گفت‌وگو پرداخت و اظهار داشت: این اداره کل برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را به منظور ایجاد فرصتی مناسب در راستای شناسایی و معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای فاخر هنرمندان چیره‌دست فارس در فعالیت‌های خود قرار می‌دهد.

قدرت‌الله تاج بخش افزود: این اقدامات با رویکرد حمایت اقتصادی در راستای عرضه تولیدات صنایع دستی هنرمندان و نیز تشویق و ترغیب هرچه بیشتر فعالان هنرهای دستی این استان بیش از بیش صورت می‌پذیرد تا بتوان به‌گونه‌ای از زحمات و فعالیت‌های آنان که با هدف رونق و توسعه بازار صنایع دستی و گردشگری فارس تلاش وافر می‌کنند قدردانی کرد.

در این نمایشگاه صنعتگران خلاق و خوش‌ذوق فارسی با ترکیب و تلفیق هنرهای دستی مختلف نسبت به ابداع طرح‌های نو و شگفت بسیار اثرگذار بوده‌اند به گونه‌ای که گردشگران و مشتری‌های بی‌شماری را برای بازدید و خرید از این محصولات متنوع، روانه مجموعه سعدیه می‌کند.

محصولات جدید برگرفته شده از ذهن خلاق هنرمندان با ارائه طرح‌های ترکیبی شامل تولید کیف‌های چرمی که تلفیقی از هنر حصیربافی و چرم‌دوزی توسط هنرمند توانا هادی روستا، تلفیق صنایع همجوشی شیشه با سفال‌گری برای ساخت انواع اقلام تزئینی و زینتی توسط هنرمند شیرازی، هنر آینه کاری که برای نخستین بار در شیراز از روی دیوار وارد قاب‌های دیواری شد توسط هنرمند برجسته فارس، ترکیب هنرهای سفال و سرامیک با استفاده از رنگ‌های نو و جذاب با تولیداتی مانند بشقاب، شمعدان و... برای نخستین بار، تولید ساعت‌های دیواری با ترکیب چهار هنر چرم‌دوزی، بوریا‌بافی، ترمه‌دوزی، جاجیم‌بافی به همراه حکاکی و نقش‌اندازی حروف و اشکال مختلف بر روی چرم توسط گروه کارآفرینان برتر صنایع دستی فارس، هنرنمایی با ترکیب هنر معرق فلز مس با نقاشی رنگ روغن، ساخت مدادچوبی با طرحی نو و نیز تولید عروسک‌های قلاب‌بافی به شیوه‌ای جدید بوده که باعث رونق هرچه بیشتر این نمایشگاه گشته و با استقبال جمع کثیری از علاقمندان و گردشگران روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/2448/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول