اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صومعه‌سرا:

تقوای انسان در تحمل سختی‌ها ارزشمند می‌شود

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان این‌که ماه رمضان امسال همراه با گرمای شدید همراه بود، گفت: تقوای انسان در تحمل سختی‌ها و صبر ارزشمند می‌شود.

تقوای انسان در تحمل سختی‌ها ارزشمند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی امروز در خطبه‌های نماز عید فطر با تبریک این روز به مسلمانان گفت: فطر عید خداجویی، خداترسی، خداپرستی و زیبایی‌های معنوی است.

وی با بیان این‌که خداوند درهای رحمت و توفیق خود را در ماه مبارک رمضان برای تمام بندگان می‌گستراند، تصریح کرد: افرادی که از فرصت‌های غنی رمضان بهره لازم برده باشند، پیروز مبارزه با نفس و خودپرستی هستند.

امام جمعه صومعه‌سرا بالاترین درجه بندگی انسان را اطاعت از فرمان الهی عنوان کرد و افزود: انسان عاقل مسیر بندگی مخلصانه ایام رمضان را در زندگی خود تداوم می‌دهد.

وی، اعتقاد به خداوند متعال و توکل به درگاهش را از پایه‌های زندگی بشر دانست.

صدیقی با اشاره به شرایط ویژه ماه رمضان امسال عنوان کرد: مسلمانان ماه مبارک رمضان امسال را با تمام سختی‌های آن روزه‌دار بودند و در واقع جهاد در راه خدا کردند.

وی عنوان کرد: پروردگار تمام اعمال انسان‌ها و روزه‌داران در ماه مبارک رمضان امسال را ارزیابی کرده است.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان این‌که‌ ماه رمضان امسال با گرمای شدید و ساعت‌های طولانی روز همراه بود، افزود: تقوای انسان در تحمل سختی‌ها و صبر ارزشمند می‌شود.

به گفته وی، عمر و زندگی بشر با صبر و دوری از گناه و معصیت پربارتر می‌شود.

صدیقی ماه رمضان را فرصتی بزرگ و مغتنم برای دوری از گناه و نزدیکی بیشتر به پروردگار خواند و عنوان کرد: امیدواریم خداوند عبادت‌های تمام روزه‌داران را قبول کند.

وی، نماز عید فطر را تکمیل کننده عبادت‌های بندگان عنوان کرد.

امام جمعه صومعه‌سرا عید فطر را روز طهارت، پاکی و تقرب به درگاه الهی دانست و ادامه داد: انسان‌ها در عید فطر به فطرت خود بازمی‌گردند و متوجه عظمت خداوند متعال می‌شوند.

به گزارش فارس، نماز عید سعید فطر امسال در صومعه‌سرا بر خلاف سال‌های گذشته که در میدان اصلی شهر اقامه می‌شد، به دلیل شرایط نامساعد بودن هوا در مساجد برپا شد.

مساجد شهر و روستاهای صومعه‌سرا امروز میزبان و شاهد موج باشکوهی از مومنان برای اقامه نماز عید فطر بود.

انتهای پیام/84003/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول