اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روزی پرترافیک برای خبرگزاری فارس در قزوین

روز خبرنگار دفتر خبرگزاری فارس در استان قزوین میزبان مدیران و مسئولانی بود که با تشریف‌فرمایی خود این خبرگزاری را مورد لطف و عنایت خود قرار دادند.

روزی پرترافیک برای خبرگزاری فارس در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پس از گذشت یک سال پرخبر که دو انتخابات سرنوشت‌ساز در آن قرار داشت، خدا قوت مدیران و مسئولان در روز خبرنگار به اصحاب قلم و اهالی رسانه قوت قلبی است که خبرنگاران سال جدید کاری را با انرژی مضاعف آغاز کنند.

در روز خبرنگار دفتر خبرگزاری فارس در استان قزوین روزی پرترافیک را تجربه کرد و میزبان نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران استانی بود.

خبرنگاران و مجموعه این خبرگزاری برای استقبال و پوشش بازدید‌ها و نشست‌های مسئولان و مدیران در دفتر مرکزی فارس قزوین حضور داشتند و رهنمود‌های میهمانان را سرلوحه کار خود قرار دادند.

به اذعان میهمانان، خبرگزاری فارس در استان قزوین در طول این یک سال و نیم اخیر با گسترش دفاتر خبری خود در شهرستان‌ها و پوشش مناسب رویدادها و اتفاقات استانی و همچنین استفاده از نیروهای جوان و متخصص توانسته گام‌های خوبی در راستای پیشبرد اهداف استانی بردارد و با تهیه گزارش‌های تأثیرگذار نقش حیاتی را در تصمیم‌گیری‌ها ایفا کند.

این خبرگزاری با ارتقای سطح کمی و کیفی اخبار و فعالیت در حوزه‌های مختلف، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است؛ به گونه‌ای که ماهانه تعداد زیادی از همشهریان قزوینی مشکلات و کاستی‌های موجود را به دفتر خبرگزاری فارس قزوین گزارش می‌دهند و خواستار پیگیری آن‌ها هستند.

مجموعه خبرگزاری فارس استان قزوین با تلاشی شبانه‌روزی و بی‌وقفه در مسیر رشد و پیشرفت گام برمی‌دارد؛ طوری که تاکنون موفق شده در بین پنج استان برتر خبرگزاری فارس قرار گیرد و جایگاه رسانه برتر استان قزوین را از آن خود کند.

بیان گزارش مشروحی از نشست‌ها و بازدیدهای مسئولان و مدیران در روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری فارس در استان قزوین خالی از لطف نیست که در ادامه آن را می‌خوانید:

* امیدبخشی فارس قزوین به مردم

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران فارس قزوین گفت: در استان قزوین خبرگزاری فارس از سال گذشته حرکت‌های خوبی را آغاز کرده و پیشرفت‌های چشمگیری نیز کسب کرده؛ به طوری که در بین طرفداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امیدبخشی کرده است.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی اضافه کرد: برای یادآوری زحمات و تلاش‌هایی که برخی از مشاغل در دوران خدمت خود انجام می‌دهند، روزهایی به نام آنان نامگذاری شده است.

وی افزود: به این ترتیب با نامگذاری یک روز خاص از زحماتی که این افراد در شغل خود متحمل می‌شوند، قدردانی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: روز خبرنگار نیز از این قاعده مستثنی نیست و فرصتی برای یادآوری تلاش‌های خبرنگاران و آشنایی مردم جامعه با مشکلات پیش روی قشر خبرنگار است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر در چنین روزی حساسیت شغل خبرنگاران به آنان یادآوری می‌شود؛ زیرا خبرنگاری شغلی است که با آبروی مردم سروکار دارد.

حسینی گفت: در این روز مهم ایثار، از خود گذشتگی و اهمیت شغل خبرنگاران برای مردم جامعه نیز بیش از پیش تبیین می‌شود.

وی با اشاره به حساسیت شغل خبرنگاران عنوان کرد: یک خبرنگار در کار خود می‌تواند میانه‌رو باشد یا افراط و تفریط کند که به قطع و یقین بهترین کار برای خبرنگاران این است که در کار خود میانه‌رو باشند.

این مسئول تصریح کرد: همان گونه که اگر یک قاضی در دادگاه بدون دلیل موجه و منطقی کسی را محکوم کند، روز قیامت باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشد؛ به طور قطع خبرنگاری هم که با آبروی مردم سروکار دارد، نباید بدون دلیل با آبروی کسی بازی کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر خبرنگاری در انتشار اخبار خود حب و بغض شخصی را دخالت دهد حتی اگر در این دنیا شرایطی پیش نیاید که جوابگو باشد، در روز قیامت باید پاسخگوی این عمل خود باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: روز خبرنگار موجب می‌شود که در بازدیدهای مناسبتی این روز، نقاط قوت و ضعف رسانه‌ها نیز مطرح و بررسی شود.

* خبرگزاری فارس قزوین در صدر رسانه‌ها قرار دارد

همچنین نایب ‌رئیس کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در نشست با علیرضا ضرغامی، سرپرست خبرگزاری فارس استان قزوین ضمن تبریک روز خبرنگار ابراز داشت: خبرگزاری فارس استان قزوین در صدر رسانه‌های این استان قرار دارد و پیشرفت‌های این خبرگزاری محسوس است.

داوود محمدی اضافه کرد: جایگاه خبرگزاری فارس در بین سایر رسانه‌های استان قزوین ممتاز است که حکایت از تلاش‌های بی‌وقفه این مجموعه دارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خبرگزاری فارس استان قزوین رشد و تحول محسوس و ملموسی داشته و در صدر رسانه‌ها قرار دارد که این نشانگر ابتکار و برنامه‌ریزی عزیزان این مجموعه است.

محمدی با تأکید بر اینکه مردم باید نسبت به اخبار احساس اطمینان کنند، افزود: رسانه‌ها توجه ویژه‌ای در انعکاس درست اخبار داشته باشند که خبرگزاری فارس استان قزوین توانسته در این راستا یک اطمینان عمومی به وجود آورد.

وی، انتقاد منصفانه را در برطرف کردن کاستی‌ها بسیار مؤثر دانست و عنوان کرد: مسئولان با همت بلند و سعه‌صدر انتقادات منصفانه را بپذیرند و آن‌ها را در راستای برطرف کردن مشکلات و کاستی‌ها به کار گیرند.

نایب ‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امیر مؤمنان(ع) دو مؤلفه سعه‌صدر و همت بلند را برای مسئولیت و فرماندهی لازم می‌دانند که این دو مؤلفه لازمه خدمت‌رسانی به مردم است.

محمدی ابراز داشت: خبرنگاران و اصحاب قلم نیز در این راستا باید انتقادات خود را مشوقانه و دلسوزانه بیان کنند و در این مسیر سعی و تلاش بورزند.

همچنین سرپرست خبرگزاری فارس استان قزوین در این نشست اضافه کرد: این خبرگزاری در یک سال و نیم اخیر رشد قابل توجهی داشته به گونه‌ای که توانسته در بین پنج استان برتر خبرگزاری فارس قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین در این دیدار طی سخنانی رعایت حد و حدود را از وظایف رسانه‌ها در امر خبررسانی دانست و افزود: رسانه‌ها باید در مسیر رسیدن به اهداف نظام حرکت کنند و چنانچه در این مسیر با ایمنی و برنامه مشخص عمل کنند، موفق‌ترند.

* خبرنگاران در انعکاس اخبار مصلحت نظام را در نظر بگیرند

علی‌اکبر زینالو در سخنانی در دفتر خبرگزاری فارس در استان قزوین با تأکید بر لزوم خودداری خبرنگاران از ورود به مسائل حاشیه‌دار افزود: ورود نکردن به مسائلی که ورود به آن به مصلحت نظام نیست و برای نظام ایجاد هزینه، سایش، حاشیه و ترمز می‌کند از موارد مهمی است که باید از سوی اصحاب رسانه مورد توجه قرار گیرد.

زینالو ادامه داد: همچنین این قشر باید در تمام حوزه‌ها همچون سیاسی و اجتماعی از تهیه و انتشار اخباری که احتمال ایجاد حاشیه در آن وجود دارد، بپرهیزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین با اشاره به اهمیت آموزش خبرنگاران اضافه کرد: داشتن خبرنگاران متخصص و تحلیل‌گر با ساختار فکری درست و همگام با برنامه‌ها و سیاست‌ها مستلزم تلاش بیشتر است.

زینالو عنوان کرد: در صورت آموزش صحیح خبرنگاران در عین حال آزادگی فکری هم تربیت می‌شود؛ چرا که رسانه نباید به نهادی وابستگی داشته باشد و این امر استحکام حوزه مدیریتی کشور را در پی دارد.

وی متذکر شد: در شرایط اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند، باید حرکت تمام نهادها به نفع نظام و در راستای کاهش هزینه‌های آن باشد.

این مسئول در پایان بیان داشت: توسعه رسانه‌ها به عنوان بازوی قدرتمند هر نظام در دنیا می‌تواند به توسعه و پیشرفت خود نظام نیز کمک کند.

* انعکاس اخبار بسیج سازندگی در خبرگزاری فارس مثبت و پویا است

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ضمن بازدید از خبرگزاری فارس در این استان فعالیت این مجموعه را در انعکاس اخبار اردوهای جهادی و سازمان بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی؛ مثبت و پویا عنوان کرد.

حمیدرضا الله‌بداشتی ابراز داشت: این مجموعه همواره در انعکاس اخبار اردوهای جهادی و سازمان بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی و اطاعت و اجرایی کردن خواسته مقام معظم رهبری پویا بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، افزود: خبرگزاری فارس در استان قزوین رسانه‌ای است که در مسیر رسیدن به حماسه سیاسی تمام تلاش خود را بر مبنای صداقت قرار داده و نه آنچه در مؤلفه‌های غربی آمده است.

این مسئول از مجموعه خبرگزاری فارس در قزوین خواست تا با انعکاس بیش از پیش مطالب مربوط به حماسه اقتصادی، سازمان بسیج سازندگی را در انجام درست مأموریت آن یاری کند.

* عملکرد خبرگزاری فارس قزوین ستودنی است

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین به مناسبت گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در قزوین اضافه کرد: عملکرد خبرگزاری فارس قزوین ستودنی است.

محمد سرباز بیان داشت: 17 مرداد روزی است که خبرنگار شهید محمود صارمی بر اثر حمله گروه منحط و متحجر طالبان به همراه هشت دیپلمات ایرانی به شهادت رسید.

سرباز با اشاره به سوابق فعالیت این شهید در دوران دفاع مقدس افزود: نامگذاری روز شهادت وی به عنوان روز خبرنگار پیام استقامت، جهاد و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار را برای تمام خبرنگاران به همراه دارد و الگویی برای تمام اصحاب رسانه است تا در مسیر حرکت این شهید گام بردارند.

وی با اشاره به تقارن روز خبرنگار و عید سعید فطر ادامه داد: این اتفاق برکت روز خبرنگار را صدچندان می‌کند تا اصحاب رسانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیام دینداری، اسلام، انقلاب و نظام اسلامی را بر مبنای شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به دنیا صادر کنند.

* خبرگزاری فارس را همیشه رصد می‌کنم

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در نشست با علیرضا ضرغامی، سرپرست خبرگزاری فارس استان قزوین ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرگزاری فارس را همیشه رصد می‌کنم و پیگیر اخبار این خبرگزاری هستم.

مهدی برزگر عنوان کرد: به دلیل اطمینانی که به اخبار خبرگزاری فارس دارم این خبرگزاری را همیشه رصد می‌کنم.

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر خبرگزاری فارس قزوین پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است، افزود: این خبرگزاری با نیروهایی متخصص و جوان موفق شده پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری بگذراند.

برزگر ادامه داد: فارس قزوین با پوشش اخبار بسیج دانشجویی نقش مهمی را در پیشبرد اهداف داشته که باید از زحمات این مجموعه نهایت تشکر را کنم.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین اضافه کرد: جایگاه فارس قزوین در سطح استان بسیار حائز اهمیت است و این خبرگزاری توانسته جایگاه خوبی را در بین رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی پیدا کند.

برزگر اضافه کرد: خبرگزاری فارس از پربازدیدترین خبرگزاری‌های کشور است که اخبار آن براساس صداقت و امانت‌داری تنظیم می‌شود و اطمینان مردم را به دست آورده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه خبرنگاران نمایندگان اذهان عمومی هستند، تصریح کرد: اصحاب قلم و خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در جنگ نرم دارند و باید در این بخش هوشیارانه عمل کرده و نگذارند رسانه‌های بیگانه از اخبار آن‌ها سوءاستفاده کنند.

* در مسیر پیشرفت و اعتلای قزوین تلاش می‌کنیم

سرپرست خبرگزاری فارس استان قزوین نیز در این نشست‌‌ها و دیدارهای مسئولان از دفتر خبرگزاری فارس در استان قزوین با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای پیشرفت و اعتلای این استان انجام می‌دهیم، گفت: مجموعه فارس قزوین با تعاملی مثال‌زدنی دغدغه اصلی خود را پیشرفت و رشد استان قزوین قرار داده و با ورود به حوزه‌های مختلف و تهیه گزارش‌، سعی در بر طرف کردن کاستی‌ها دارد.

علیرضا ضرغامی بیان داشت: این خبرگزاری با استفاده از خبرنگاران خبره در هر حوزه، به سمت تخصصی شدن حرکت می‌کند.

وی عنوان کرد: در بخش شهرستان‌ها نیز فارس قزوین خیز بلندی برداشته و مسائل شهرستانی را با افتتاح دفاتر بررسی می‌کند.

سرپرست خبرگزاری فارس استان قزوین با ابراز اینکه خبرنگاران مشکلات زیادی دارند، عنوان کرد: برای برطرف کردن مشکلات خبرنگاران باید چاره‌اندیشی شود و حمایت از این قشر افزایش یابد.

ضرغامی با ابراز اینکه فارس قزوین گوی سبقت را از سایر رسانه‌های استان قزوین ربوده، یادآور شد: خبرگزاری فارس استان قزوین ماهانه با انعکاس یک‌هزار خبر در صدر رسانه‌ها قرار گرفته و با تهیه گزارش‌های تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف به عنوان رسانه‌ای برتر در این استان مطرح است.

وی با اشاره به نمایندگی‌های خبرگزاری فارس در شهرستان‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: خبرگزاری فارس در این استان با برنامه‌ریزی‌هایی که به عمل آورد؛ موفق شده نمایندگی‌ این خبرگزاری را دایر کند.

ضرغامی عنوان کرد: خبرگزاری فارس استان قزوین توجه ویژه‌ای به شهرستان‌ها کرده و معتقد است که شهرستان‌ها در حاشیه قرار گرفته‌اند و تریبونی برای بیان دغدغه‌های خود ندارند.

سرپرست خبرگزاری فارس استان قزوین ابراز داشت: این موفقیت‌ها با همکاری تمام مجموعه این خبرگزاری به وجود آمده که جای تقدیر و تشکر دارد.

* لزوم توجه خبرنگاران به تخصص و اخلاق حرفه‌ای

همچنین پیش از این مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در بازدید از خبرگزاری فارس بر لزوم توجه خبرنگاران به تخصص و اخلاق حرفه‌ای تأکید کرد.

ابوالحسن صادقی‌جهانی در بازدید از خبرگزاری فارس استان قزوین که معاونان و مدیران صدا و سیمای مرکز قزوین نیز وی را همراهی می‌کردند، اظهار داشت: رسانه‌های ارزشی همواره در ادای رسالت خود با بهره‌گیری از سه عنصر تخصص، تعهد و اخلاق حرفه‌ای نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی به مردم دارند.

وی، سه عنصر رضایت، اعتماد و دامنه مخاطبان را اصلی‌ترین عوامل محبوبیت و مقبولیت رسانه دانست و ادامه داد: رضایت از عملکرد حرفه‌ای، اعتماد از تعهد و عملکرد صحیح و دامنه مخاطبان از جذابیت و سرعت عمل رسانه ناشی می‌شود که توجه به این عناصر موفقیت رسانه را به دنبال دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین همچنین آمادگی این مرکز را برای همکاری با خبرگزاری فارس در زمینه آموزش نیروهای خبرنگار اعلام کرد.

در ابتدای این دیدار نیز علیرضا ضرغامی سرپرست خبرگزاری فارس در استان قزوین گزارشی از فعالیت‌های این رسانه ارائه و نسبت به همکاری با صدا و سیمای مرکز قزوین در آینده ابراز امیدواری کرد.

در این دیدار صادقی‌جهانی و هیئت همراه ضمن تبریک روز خبرنگار به مدیر و کارکنان خبرگزاری فارس از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کردند.

گفتنی است، خبرگزاری فارس در استان قزوین از تمام کسانی که با ارسال پیامک، ایمیل، لوح تقدیر و همچنین تماس تلفنی روز خبرنگار را به دست‌اندرکاران این مجموعه خبری تبریک گفتند، تقدیر و تشکر می‌کند.

انتهای پیام/77003/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول