اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان خطاب به مسئولان استانی

کمبود اعتبار داریم/ اضافه‌کاری‌های اضافی را بردارید

استاندار همدان گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، مسئولان باید تا حد ‌امکان اضافه‌کاری‌های غیرواقعی را کاهش دهند و هزینه‌های غیرضروری را حذف کنند.

کمبود اعتبار داریم/ اضافه‌کاری‌های اضافی را بردارید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: باید شاخص‌هایی را برای بخش‌های جاری و عمرانی بگذاریم تا بتوانیم اعتبارات را به صورت عادلانه در بین دستگاه‌ها تقسیم کنیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی کاهش اعتبار در بخش هزینه‌های جاری استان تصریح کرد: امسال هزینه جاری استان همدان نسبت به سال گذشته 1.5 میلیارد تومان کاهش داشته و این در حالی است که 21 درصد افزایش حقوق قانونی را برای کارمندان داشتیم.

افزایش 21 درصدی حقوق کارمندان در کنار کمبود اعتبار

استاندار همدان ادامه داد: این 21 درصد افزایش حقوق کارمندان در اضافه‌کاری‌ها هم اعمال می‌شود که لاجرم باید پرداخت شود.

وی ابراز داشت: از طرفی دیگر نیز حقوقی بر مبنای پایه و مسائل جانبی به این مقوله اضافه می‌شود که باید مد‌ نظر باشد.

آزاد یادآور شد: با این وضعیت باید حتماً صرفه‌جویی را بالا برد و تا حد امکان اضافی کاری‌های غیر واقعی را کاهش داده و هزینه‌های غیرضروری را حذف کرد.

وی خطاب به مسئولان خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست سال که حدس می‌زنیم اعتبارات تخصیص پیدا نکند باید در هزینه‌ها دقت صورت گیرد بعد اگر خواستید کاری کنید در آخر سال انجام دهید تا دچار مشکل نشویم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه اعتبارات مشخص شده ممکن است به استان تخصیص پیدا نکند افزود: چه بسا اعتباراتی لحاظ و اعلام شده اما به دلیل نبود نقدینگی در کشور تخصیص پیدا نکرده است پس باید در هزینه‌ها مدیریت کرد.

در هزینه‌کرد و کسب درآمد خود را وابسته به منابع نفتی نکنیم

وی در خصوص درآمد‌های دستگاه‌ها نیز افزود: حداقل استفاده را باید از درآمد‌های دستگاه‌ها داشته باشیم.

آزاد تأکید کرد: مدیران دستگاه‌ها باید به دنبال ایجاد درآمد بروند و در هزینه‌کرد و یا کسب درآمد نباید خودمان را وابسته به منابع نفتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف باید برای درآمدزایی تلاش کنند اذعان کرد: در هنگام تخصیص اعتبارات دستگاه‌هایی که کمترین درآمد را دارند در کنار آن نیز اعتبار کمی را به آن تخصیص می‌دهیم پس باید دستگاه‌ها تلاش کنند و درآمد خودشان را افزایش دهند.

با واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی دستمان باز می‌شود

استاندار همدان از واگذاری تعدادی از کار‌ها به بخش خصوص خبر داد و یادآور شد: این کار نباید صوری باشد.

وی گفت: باید با اطمینان بخش‌های مختلف را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا هم دستمان باز شود و هم اشتغال ایجاد کنیم.

آزاد ادامه داد: دولت به دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب و برق و گاز و تلفن پولی نمی‌دهد پس باید پولی را که برای پرداخت هزینه‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌دهیم پرداخت شود تا این دستگاه‌ها دچار مشکل نشوند.

همدان در سال جاری رتبه اول خشکسالی در کشور را دارد

وی با اشاره به اینکه استان همدان در سال جاری مقام اول را در کمبود بارش و خشکسالی دارد، خاطرنشان کرد:  همه مسئولان کشوری فکر می‌کنند که همدان شرایط مساعدی را در زمینه آب دارد اما باید این باور را در مسئولان ایجاد کنیم که همدان دچار خشکسالی شده است.

استاندار همدان در پایان سخنانش گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سطح آب چاه‌های تأمین‌کننده آب شهر همدان چهار متر کاهش یافته و چهار چاه نیز در شهرک صنعتی همدان خشک شده است.

انتهای پیام/89007/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول