اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی مطرح کرد

فطر عیدی به بزرگی شب قدر

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: ارزش و عظمت بالایی در مبانی قرآن و احادیث برای عید فطر ذکر شده است تا جایی که از نظر قداست و ارزش برخی افراد به اندازه شب قدر از بزرگی آن یاد کردند.

فطر عیدی به بزرگی شب قدر

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید فطر اظهار کرد: عید فطر یکی از اعیاد بزرگ در مکتب اسلام است که تمام فرقه‌ها و نحله‌های اسلامی نسبت به عظمت آن به طور کامل اشراف دارند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش و عظمت بالایی در مبانی قرآن و احادیث برای این عید ذکر شده است تا جایی که از نظر قداست و ارزش برخی افراد به اندازه شب قدر از بزرگی آن یاد کردند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه مسلمانان از عید فطر به عنوان موهبت الهی یاد می‌کنند گفت: عید فطر در طول تاریخ اسلام پیوسته دارای ارزش و برکات فراوانی از نظر فردی، اجتماعی، سیاسی و اجتماعی بوده و از نظر بعد معنوی، فرهنگی و دینی دارای تأثیرات آنچنان گسترده و فراگیر بوده که تمام جامعه اسلامی را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به زکات فطریه گفت: زکات فطره و نماز این عید فوق‌العاده تأثیرگذار و نشاط‌‌‌ آفرین است بنابراین باید چنین ایام‌اللهی مورد بررسی، تجزیه، تحلیل دقیق و عمیق محققان و پژوهشگران قرار گیرد تا همه ابعاد این عید به زیبایی شناخته شود.

انصاری بویراحمدی یادآور شد: اگر فلسفه پرداخت فطریه به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و آثار و برکات آن در جامعه اسلامی به زیبایی تبیین شود تمام عقل‌گرایان عالم اعتراف می‌کنند که چنین عیدی یکی از ارمغان‌ها و الطاف ویژه خداوند به انسان‌هاست.

انتهای پیام/78003/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول