اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خمینی‌شهر:

رعایت تقوا در حرفه خبرنگاری یک اصل است

امام جمعه خمینی‌شهر گفت: امروز حفظ آبرویی افراد برای رسانه و خبرنگاران باید در اهمیت باشد رعایت تقوا در حرفه خبرنگاری یک اصل است، اگر تقوا باشد همه مشکلات رسانه‌ها و مطبوعات ما حل خواهد شد.

رعایت تقوا در حرفه خبرنگاری یک اصل است

حجت الاسلام عباس رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر اظهار کرد: امروز رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در شرایط مطلوبی به سر می‌برند و سعی می‌کنند واقعیت‌های جامعه بیان کنند، امروز رسانه‌های داخلی چهره‌های خبرنگاران و رسانه‌های وابسته را آشکار می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعضی از حقایق امروز در جامعه ما قابل گفتن و انتشار نیست هر خبر حقی قابل نشر و پخش نیست، گفت: اصول حفظ اسرار نظام جزء اصول خبرنگاری در کشور ماست.

امام جمعه خمینی‌شهر بیان کرد: بعضی از رسانه‌ها فقط به دنبال انتشار اخبار داغ جامعه هستند، نتایج و آثار خبر برای آنها اهمیت ندارد، توصیه من رعایت تقوا و واقع گرائی، حفظ اسرار و حفظ آبروی افراد است و خبرنگاران باید در این چهارچوب عمل کنند.

وی گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهادت وی به دست طالبان در افغانستان گفت: خبرنگاران باتقوا و متعهد برای نظام ما ارزش زیادی دارند و نقش و وظیفه خبرنگاری یک وظیفه منحصر به فرد است.

رحیمی با بیان اینکه باید یاد و خاطره همه شهدای خبرنگار در دوران مقدس گرامی داشته شود، گفت: خبرنگاران متعهد و باتقوا در زمان جنگ سعی کردند که تا مسائل جنگ را بهترین شکل به مردم منعکس پیدا کند.

وی افزود: باید روز خبرنگار را به همه خبرنگاران واقع‌گرا، کسانی که سعی می‌کنند حقایق کشور را به مردم اطلاع‌رسانی کنند تا اخبار صحیح به گوش مردم برسد تبریک بگویم.

امام جمعه خمینی‌شهر ادامه داد: توصیه من به همه خبرنگاران کشور این است  که با واقعیت‌ها به جلو حرکت کنند و حقیقت را هیچ‌وقت کتمان نکنند، خبرنگاران باید با هوشیاری از منافع و مضرات ناشی از انتشار خبر خود برای جامعه و نظام آگاه باشند.

انتهای پیام/2301/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول