اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان از رتبه‌های برتر مسابقات نهج‌البلاغه تقدیر کرد‌

فرماندار کوهبنان از دانش‌آموزان دارنده‌ رتبه‌های برتر مسابقات کشوری نهج‌البلاغه در این شهرستان تقدیر کرد.

فرماندار کوهبنان از رتبه‌های برتر مسابقات نهج‌البلاغه تقدیر کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی در نخستین نشست جوانان و نهج‌البلاغه با تقدیر از محمد‌جواد یوسف‌زاده استاد راهنمای نهج‌البلاغه کوهبنان و دو دانش‌آموز کوهبنانی که در مسابقات کشوری حائز رتبه برتر شدند، اظهار داشت: جای بسی افتخار است که طی چند سال گذشته جوانان کوهبنانی همواره بر سکوی قهرمانی مسابقات کشوری نهج‌البلاغه قرار می‌گیرند‌.

وی عنوان کرد: نگاهی گذرا به زندگانی مولای متقیان علی (ع) بیانگر این واقعیت است که مدیریت مولای متقیان در اداره حکومت اسلامی در تاریخ بی‌نظیر است‌ در حالی که این امام همام نسبت به حکومت دلبند نبود و همواره این نکته را بیان می‌کرد.

متقی تصریح کرد: ایشان همواره از ستم‌دیدگان و محرومان جامعه حمایت و دفاع می‌کردند، اما در برابر ظلم ظالمان لحظه‌ای کوتاه نمی‌آمد.

فرماندار کوهبنان گفت: مولای متقیان حضرت علی (ع) در حفظ اموال بیت‌المال با جان و دل محافظت می‌کرد و در استفاده از بیت‌المال خانواده و اقوام را بر مردم عادی و غریبه ترجیح نمی‌داد.

وی حضرت علی (ع) را در عبادت و بندگی‌، شب زنده‌داری‌، همسرداری‌، تربیت فرزندان‌، حضور در میدان کارزار بی‌نظیر دانست و افزود: شایسته است که کلمات گهربار نهج‌البلاغه را با آب طلا بنویسند و بر سر درب خانه‌ها و مدارس نصب کنند تا برای همگان درس و پند باشد‌.

حجت‌الاسلام سید‌محمد‌رضا غیاثی مؤ‌لف و نویسنده کتب مذهبی با استناد به آیات و روایات به ارزش جوان و جوانی اشاره کرد و افزود: امیرالمؤمنان (‌ع) می‌فرمایند، جوانی و تندرستی دو نعمت است که تا انسان آنها را از دست ندهد به ارزش و اهمیت آنان پی نمی‌برد، جوانان و نوجوانان قدر این دو گوهر ارزشمند را بیشتر بدانند و در این ایام نسبت به کسب معرفت اخلاق و تقوای الهی مبادرت ورزند. 

وی ابراز داشت: والدین باید مراقبت کنند تا این افکار و قلوب پاک در اختیار انسان‌های خداجو و خدا‌پرست قرار گیرد و بذر خداپرستی‌، عشق ‌و محبت به اهل‌بیت (ع)، ولایت و رهبری ‌در آن کاشته شود‌.

غیاثی به مهم‌ترین راه‌های تربیت از جمله عاطفی‌، جسمی و بدنی‌، اجتماعی‌، عقلی‌، اخلاقی‌، علمی‌، تشویقی و الگویی اشاره کرد و گفت: آخرین راه برای تربیت استفاده از روش انتقاد است، اما باید در این زمینه دقت بیشتری شود که احساسات جوانان جریحه‌دار نشود. 

وی عنوان کرد: در تربیت از راه انتقاد باید ابتدا یک جنبه مثبت بیان شود سپس جنبه منفی را مطرح کرد و در این راستا باید جملات غیر‌مستقیم و ارزشمند بوده و در خلوت و غیاب به دور از دیگران بیان و سعی شود در هر نشستی بیش از یک انتقاد مطرح نشود تا نتیجه مثبت دهد‌.

غیاثی بیان داشت: در انتقاد باید لحن دلسوزانه و مشفقانه باشد و میزان ظرفیت و شخصیت طرف مقابل مد‌نظر قرار گیرد تا به درگیری‌، قهر و انتقام نینجامد و شخص را به سوی تغییر رهنمون کند‌.

وی اظهار داشت: باید در کنار قرآن از سخنان و کلمات ارزشمند نهج‌البلاغه نهایت بهره را خانواده‌ها ببرند و نسبت به راه‌اندازی جلسات نهج‌البلاغه در خانه‌ها و تشویق جوانان راه یافته در مسابقات نهج‌البلاغه اهمیت بیشتری داده شود.

محمدجواد یوسف‌زاده مسئول آ‌موزش بنیاد نهج‌البلاغه کوهبنان در این جلسه گفت‌: ما مفتخر هستیم که کتاب نهج‌البلاغه که بعد از قرآن بزرگترین دستور زندگی مادی، معنوی و حکومتی آن بالاترین راه نجات است از امام معصوم ماست‌.

وی عنوان کرد: مقام عظمای ولایت می‌فرمایند امروز شرایطی مشابه شرایط حکومت دوران امیر‌المؤمنین علی (‌ع) است، پس روزگار‌، روزگار نهج‌البلاغه و همین است که به نظر ما امروز بیش از همیشه به نهج‌البلاغه ‌محتاج‌تر هستیم.

یوسف‌زاده تصریح کرد: این بنیاد به طور غیر‌رسمی فعالیت خود را از سال 77 آغاز کرده و تا‌کنون با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان‌ با همکاری دفتر امام جمعه و اداره آموزش و پرورش توانسته قطره‌ای از دریای بیکران نهج‌البلاغه را بهره ببرد و زمینه را برای حضور دانش‌آموزان‌ در مسابقات‌ استانی و کشوری فراهم کند. 

وی ابراز داشت: کوهبنان طی سال گذشته رتبه اول نهج‌البلاغه کشور را به خود اختصاص داد و ‌سال جاری نیز دانش‌آموزان کوهبنانی حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند‌.

یوسف‌زاده گفت‌: با هماهنگی به عمل آمده از سال قبل‌ با معاونت پرورشی تعدادی از مربیان پرورشی در ساعات درس پرورشی ‌از کلمات قصار و ارزشمند نهج‌البلاغه همراه با بیان داستان و حکایت‌ها استفاده می‌کنند.

وی بیان داشت: از ابتدای مهر ماه ‌سال جاری بنیاد فعالیت خود را در زمینه آموزش به صورت جدی در مدارس و پایگاه‌های مقاومت مساجد آغاز می‌کند و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج در حلقه‌های طرح صالحین نیز فعالیت دارد.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول