اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه روز خبرنگار و به همت بسیج هنرمندان

خبرگزاری فارس در اردبیل تجلیل شد

در آستانه روز خبرنگار به همت جامعه بسیج هنرمندان استان اردبیل، سرپرستی خبرگزاری فارس در اردبیل به خاطر تلاش‌ها و کوشش‌های دامنه‌دار در پوشش اخبار حوزه بسیج هنرمندان و صاحبان قلم مورد تجلیل قرار گرفت.

خبرگزاری فارس در اردبیل تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و با حضور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از هنرمندان و صحابه هنر، فرهنگ و ادبیات در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل برگزار شد، رئیس سازمان بسیج هنرمندان با تبریک روز خبرنگار از تلاش خبرگزاری‌ها به ویژه خبرگزاری فارس قدردانی کرد و گفت: خبرگزاری‌ها چهار هدف مهم را شامل آگاه‌سازی و آموزش عمومی، بالا بردن سطح آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی مخاطبان، مدیریت مسایل و پیشامدهای مختلف و همچنین ضرورت شفاف‌سازی حقایق جامعه را بر عهده دارند.

عظیم دشتی افزود: خبرگزاری‌ها تمام تلاششان را به کار گرفتند تا به عنوان یک مجموعه تأثیرگذار در سطوح مدیریتی اصول حاکم بر دستیابی آسان و سریع به اطلاعات را فراهم کنند و به دور از فضای تبعیضی بکوشند مصالح و منافع ملی را رعایت کرده و در برابر آن انفعالی عمل نکنند.

وی تصریح کرد: با هدف مقابله با جریان‌های خبری ناسالم دنیا رسانه‌های ما با اطلاع‌رسانی به موقع و سالم‌سازی فضا سعی دارند گام در مسیر شهدای ارزشمند عرصه خبر و اطلاع‌رسانی نظیر محمود صارمی،‌ شهید آوینی و شهید رهبر قرار دهند که در اعتلای فرهنگ اسلام و ارزش‌های آن همیشه پیشقدم بودند.

دشتی خاطر نشان کرد: بسیج به عنوان یک تشکل مردمی و حاضر در تمام صحنه‌ها پاسدار حریم انقلاب و ارزش‌های آن است و در دوران جنگ هشت ساله سازندگی و مقطع کنونی که مبارزه با تهاجم فرهنگی است، توانسته نقش اساسی و بی‌بدیل خود را به انجام رسانده و کارنامه موفقی را از خود به یادگار بگذارد.

این مسئول مأموریت بسیج را در حوزه فرهنگی مأموریت بسیار حساس در کاستن از تهاجم نظام‌های بیگانه توصیف کرد و ادامه داد: آنچه که در این زمینه یک حرکت ارزشمند و مثبت به شمار می‌رود به ظهور و بروز رساندن ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری، فرهنگی، ادبی و رسانه‌ای است که قطعاً در این مسیر باید همه آستین بالا زده و اقدام عاجلی را انجام دهیم.

وی حضور در جشنواره‌ها و گردهمایی‌های مختلف را در بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان، یکی از مأموریت‌های این سازمان توصیف کرد و بیان داشت: وضعیت هنری استان مطلوب نیست چرا که زیرساخت‌های لازم فراهم نشده و شاهد هرز رفتن بسیاری از استعدادها هستیم.

 

بی‌توجهی به هنرمندان بومی زمینه حضور هنرمندان غیربومی را در سرعین فراهم کرده است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در ادامه اضافه کرد: ما باید فضایی را برای هنرمندان در رشته‌های مختلف فراهم کنیم تا خود آنها با رغبت و علاقمندی در صحنه حاضر بوده و توانمندی‌هایشان را به معرض نمایش بگذارند.

دشتی گفت: جای تأسف است که در برخی از فصول شاهد حضور هنرمندان غیربومی در شهرهای گردشگری نظیر سرعین هستیم که به رغم وجود استعدادهای ناب هنری در این استان آنها با برپایی برنامه‌هایی که صرف سرگرمی است و گاه هیچ محتوایی ندارد، سعی دارند به سنت‌ها و مبانی عرفی و ارزشی ما لطمه و صدمه وارد کنند.

وی در ادامه یادآور شد: ‌باید متولیان این حوزه در صدور مجوز دقت نظر داشته باشند تا از ظرفیت هنرمندان ما بهره گرفته و در جشنواره‌های ملی نیز بتوانند درخششی واقعی داشته باشند که قطعاً بها دادن به هنرمندان بومی زمینه خلق آثار فاخر دیگر را فراهم می‌کند.

در ادامه این مراسم از خبرنگار خبرگزاری شبستان و همچنین برخی از خبرنگاران فعال در سایت سیمرغ بسیج هنرمندان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول