اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

آب‌نیرو 10 سال پیش باید پل کارون 3 را احداث می‌کرد/ ارائه مستندات به دستگاه قضائی

استاندار خوزستان با اشاره به تحویل مدارک و مستندات اهمال‌کاری آب نیرو به تیم قضایی گفت: شرکت آب نیرو قبل از آب‌گیری تعهد داده بود که پل بر روی کارون 3 احداث کند که متاسفانه با گذشت 10 سال به این تعهد خود عمل نکرده است.

آب‌نیرو 10 سال پیش باید پل کارون 3 را احداث می‌کرد/ ارائه مستندات به دستگاه قضائی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با ابراز تاسف از حادثه غرق شدن 12 شهروند ایذه‌ای بر اثر سقوط مینی‌بوس در سد کارون 3 اظهار کرد: آب نیرو وظیفه داشت در سال 82 پل بروی سد کارون 3 را احداث کند که متاسفانه بدون توجه به این موضوع اقدام به آبگیری سد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت بعد از آبگیری به دلیل مشکل بودن احداث پل و نصب پایه در آب، طرح احداث جاده از مسیر دیگر را دستور کار خود قرار داد که به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین هزینه بالای این کار، این پروژه را نیز نیمه کاره رها کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: هزینه ساخت پل بعد از آبگیری سد تقریبا چند برابر شده و این موضوع شرکت آب نیرو را به مشکل مواجه کرد.

حجازی افزود: متاسفانه این شرکت به تعهدات خود عمل نکرد و امروز شاهد هستیم هنوز مردم برای تردد بایستی از شناور استفاده کنند.

وی در خصوص بروز این حادثه نیز گفت: عدم رعایت مسائل ایمنی و اهمال کاری راننده و صاحب شناور در استفاده از بدیهی‌ترین مسائل ایمنی همچون خالی بودن مینی بوس از مسافر، کشیدن ترمز دستی و مهار شناور در عدم برخورد به سنگ از جمله مسائلی است که باعث بروز این حادثه تلخ شد.

استاندار خوزستان از حضور هیئت قضایی دادستانی کل کشور برای بررسی این حادثه در استان خوزستان خبر داد و گفت: مستندات کافی در خصوص مقصر بودن شرکت آب نیرو در عدم اجرای تعهدات را به این هیئت تحویل دادیم.

وی افزود: بعد از این حادثه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای ساماندهی وضعیت جابه جایی اهالی انجام شد و در حال حاضر تیمی از بندر خرمشهر مشغول فعالیت برای ایمن سازی منطقه برای تردد دریایی هستند.

انتهای پیام/2329/ک20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول