اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایذه:

مسئولان آب ‌نیرو و استاندار مقصران حادثه کارون 3 هستند/ 10 سال مردم مصیبت می‌کشند

امام جمعه ایذه گفت: مشکلات مردم ایذه به ویژه در زمینه سد کارون 3 ناشی از بی مسئولیتی و کوتاهی مسئولان شرکت آب ‌نیرو و استاندار خوزستان است.

مسئولان آب ‌نیرو و استاندار مقصران حادثه کارون 3 هستند/ 10 سال مردم مصیبت می‌کشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کمال موسوی در جمع مردم این شهر در خطبه‌های نماز جمعه با ابراز تاسف از حادثه دلخراش سقوط مینی‌بوس به دریاچه سد کارون 3 و جان باختن 12 نفر از مردم منطقه از عملکرد مسئولان استان به شدت انتقاد و اظهار کرد: با صراحت اعلام می‌کنیم که به ایذه و مردم آن  خیانت شد.

وی گفت: مسئولان با بی‌توجهی و بی‌مسئولیتی به ایذه خیانت کردند و امروز شاهد این اتفاقات ناگوار هستیم.

خطیب جمعه ایذه تصریح کرد: 12 کشته در یک حادثه آن هم زن و کودک این تنها بخش کوچکی از مصیبت‌ها و مشقت‌ها و رنج‌های وارده شده بر مردم ایذه از سد و دریاچه کارون 3 و بی‌مسئولیتی و کوتاهی کردن مسئولان به خصوص شرکت آب‌نیرو و استاندار خوزستان در عدم توجه و رسیدگی به مشکلات و معضلات ایذه و منطقه سادات حسینی و دنباله‌رود است.

وی تصریح کرد: مسئولین کشور و استان و به خصوص مسئولین آب‌نیرو، مردم دنباله‌رود و سادات برحق حسینی را در محاصره قرار داده‌اند و هراز چند گاهی باید شاهد مرگ این عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: اگر اجازه می‌دادند امروز کفن پوش به صحنه می‌آمدم تا بدانند که بر مردم ایذه چه می‌گذرد و دچار چه فلاکت‌هایی هستند.

وی ادامه داد: مسئولان به ایذه و مردم محروم آن خیانت کردند سد عظیم کارون 3 با برق تولیدی از کنار ایذه می‌گذرد ولی مردم آن هیچ بهره‌ای جز بدبختی و از دست دادن جان‌هایشان ندارند.

وی افزود: آب عظیم سدکارون 3 در کنار مردم ایذه همانند آب فرات موج می‌زند ولی زمین‌های کشاورزی و مردم ایذه از آن محروم‌ هستند و باید خشک بمانند و به جای تولید و اشتغال مصرف کننده دیگرانی باشند که از این سد عظیم استفاده می‌کنند و این در حالی است که در برخی بخش‌های ایذه مردم باید از تشنگی جان بدهند.

امام جمعه ایذه خاطرنشان کرد: برق و آب این سد به شهرهای دیگر می‌رود در حالی که بدون زحمت و دادن تلفات است حال آنکه ما با دادن تلفات از دست دادن عزیزان‌مان نباید از آن استفاده‌ای بکنیم و بهره‌ای داشته باشیم وقتی ما می‌گوییم می‌خواهیم از این منبع عظیم استفاده کنیم هزار دلیل می‌آورند و از انجام مسئولیت‌هایشان شانه خالی می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: شرکت آب نیرو به طور قانونی متعهد شده بود تا قبل از آبگیری و به زیر آب رفتن زمین‌های کشاورزی و خانه‌های مردم دنباله‌رود، جاده و پل بسازد اما با گذشت 10 سال هنوز اقدامی انجام نداده است این مردم قبل از این جاده داشتند پل داشتند آسایش، امنیت، کار و زمین‌های کشاورزی داشتند ولی اکنون باید تنها مصرف کنند‌ه باشند چون زمین‌های خود را از دست دادند.

وی افزود: سد کارون 3 مردم منطقه را از چرخه تولید و اشتغال بیرون کرد و آواره شهر کرد تا مصرف‌گرا شوند آیا سد کارون 3 جز بدبختی و بیکاری چیزی برای شهر و روستائیان ما داشت.

امام جمعه ایذه گفت: تاکنون حوادث گوناگونی از قبیل مرگ بر اثر زایمان و نبود لنج و بارج برای جابه‌جایی، عقرب زدگی، بیماران قلبی و دیگر مسائل که همگی منجر به مرگ و فوت افراد شده است اتفاق افتاده و تاکنون قریب به 30 تا 40 نفر از مردم جان خود را از دست داده‌اند اما کسی گوشش بدهکار نبود و حتی شرکت آب‌نیرو از انجام مسئولیت‌های خود سر باز می‌زد.

وی ادامه داد: حادثه اخیر چون به صورت دست جمعی بود مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت وگرنه مشکلات نبود پل و جاده بیش از این تلفات داشته است که مورد توجه قرار نگرفته است.

موسوی خاطرنشان کرد: چرا باید این سد و منبع عظیم آن در استفاده دیگران باشد و مردم محروم و ستمدیده و همیشه در صحنه ایذه از آن محروم باشند.

انتهای پیام/2329/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول