اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان خبر داد

خرید 112 هزار تن گندم در همدان توسط مراکز خرید دولتی

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان از خرید 112 هزار تن گندم استان از سوی مراکز خرید دولتی خبر داد.

خرید 112 هزار تن گندم در همدان توسط مراکز خرید دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خیریانپور بعد از ظهر امروز در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته در استان کمتر از هفت هزار تن گندم از سوی مراکز دولتی خریداری شده است، طی سال جاری با تمهیدات صورت گرفته استاندار این رقم به 112 هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه روند خرید گندم از سوی مراکز دولتی، نسبت به سال گذشته 95 افزایش داشته، افزود: با همکاری اداره تعاون روستایی تعداد مراکز دولتی به 32 مرکز افزایش یافته که این اقدام از تمهیدات و تأکیدات استاندار بوده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان خاطرنشان کرد: هماهنگی انجام شده در راستای افزایش مراکز تولید به 32 مرکز به این دلیل است که کشاورزان در نزدیکترین مرکز محل سکونت خود گندم تولیدی خود را تحویل بدهند که این اقدام بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی پرداخت به موقع بهای گندم را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: 45 درصد از بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده و پرداخت مابه‌التفاوت آن نیز در برنامه کاری قرار دارد.

خیریانپور به تأخیر در پرداخت پول گندم اشاره کرد و گفت: شریط اقتصادی و شبکه‌ای کشور مهمترین دلیل برای تأخیر در پرداخت گندم خریداری شده به کشاورزان است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از تمهیدات انجام شده برای گندم استان از سوی استاندار، جلوگیری از خروج گندم به استان‌های دیگر است که فرمانداران همکاری خوبی در این راستا داشته‌اند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان افزود: در این جلسات خطاب به فرمانداران تأکید شده که با پیگیری‌های جدی باید سعی شود گندم باقیمانده نیز از استان خارج نشود تا بتوانیم به حد تعیین شده برسیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 145 هزار تن گندم از سوی این مراکز خریداری شود اظهار داشت: خسارت‌هایی از قبیل خشکسالی، آب و هوا، تگرگ و مواردی از قبیل نحوه استفاده گندم، خروج آن و دلالان باعث شده تا تمهیداتی برای تأمین گندم از داخل کشور اندیشیده شود.

خیریانپور در خصوص طرح‌های بزرگ استان گفت: استان همدان دارای 18 طرح بزرگ بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است که با برنامه زمان‌بندی و پیگیری باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

وی به برخی از این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: تعاونی فاران شیمی در تویسرکان با 70 درصد پیشرفت، پنیر و خامه قنادی در بهار با 65 درصد پیشرفت، ارابه نسیم هگمتانه در کبودراهنگ با 70 درصد پیشرفت و پتروشیمی هگمتانه در همدان با 92.2 درصد و... از پروژه‌های بزرگ استان هستند.

انتهای پیام/89024/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول