اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کلانشهر قم در مراسم تجلیل از خبرنگاران مطرح کرد

بهره‌گیری از توان رسانه‌های قم در ارتقای مدیریت شهری

شهردار قم با بیان اینکه روز خبرنگار بهانه‌ای برای تجلیل از تلاشگران این عرصه بوده و ما تجلیل از خبرنگاران را برای خود وظیفه می‌دانیم، گفت: کار مدیریت شهری بدون کمک رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست.

بهره‌گیری از توان رسانه‌های قم در ارتقای مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار در مجتمع سیرنگ قم برگزار شد یاد و نام شهید صارمی را گرامی داشت و گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد فعالیت گسترده خبرنگاران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودیم.

وی با تقدیر از زحمات خبرنگاران به دلیل فعالیت در عرصه اطلاع‌رسانی به مردم تاکید کرد: امروز این سئوال مطرح است که ما از ظرفیت خبرنگار و رسانه چقدر راستای مدیریت شهری استفاده کرده‌ایم؟

شهردار کلانشهر قم نگاه و رویکرد علمی به مدیریت شهری را از جمله نکات مورد توجه دانست و با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله شهرداری قم تصریح کرد: در نظرسنجی صورت گرفته در راستای تدوین این برنامه گزینه عدم اطلاع شهروندان از اقدامات مدیریت شهری بالاترین آسیب اعلام شده از سوی مردم بود و بعد از آن مسئله کمبود پارکینگ مطرح شده است.

وی یادآور شد: بخشی از این آسیب به دلیل ضعف شهرداری، بخشی به دلیل ضعف مردم و بخشی هم به دلیل ضعف رسانه‌ها بوده است و در شهری که قشر تحصیل‌کرده اعم از طلاب و دانشجویان بسیار فراوان هستند چرا باید شاهد چنین نتیجه‌ای باشیم؟

دلبری گفت: برخی اصحاب رسانه گاهی نکته و مطلبی را درج می‌کنند و وقتی ایراد را متذکر می‌شویم می‌گویند از واقعیت مطلب خبر نداشته‌اند و این عذر بدتر از گناه است هم برای مجموعه شهرداری و هم برای خبرنگار.

وی با اشاره به سه ضلع مدیریت شهری بیان کرد: در عرصه مدیریت شهری یک ضلع مدیریت منابع انسانی است، اقدامات اجرایی ضلع دوم و فرهنگ‌سازی که رسانه‌ها نیز در آن نقش دارند ضلع سوم است و اگر ما بهترین مدیریت را داشته و از افراد توانمند استفاده کرده ولی فرهنگ‌سازی اتفاق نیفتد نتیجه حاصل نخواهد شد.

شهردار کلانشهر قم با تاکید بر اینکه در عرصه فرهنگ شهروندی باید انتقادات را بپذیریم افزود: رهبر معظم انقلاب مطبوعات را به سه دسته مطبوعات خودی و اسلامی، مطبوعات خنثی و مطبوعات معاند تقسیم کردند و انتقاد از سوی رسانه‌ای که قصد دلسوزی و ارتقا خدمت را دارد قابل پذیرش است، هرچند برخی از رسانه‌ها معاند بوده، کذب گفته و قصد تخریب را دارند.

وی با تقدیر از همه تلاش‌های رسانه‌ها در ارتقا فرهنگ شهروندی و کمک به تحقق مدیریت شهری تاکید کرد: اگر امروز رضایت مردم افزایش یافته است مرهون زحمات رسانه‌ها بوده است، رسانه‌ها رو در رو با مردم سخن گفته و آنها را منعکس می‌کنند و خیلی از تصمیمات ما ناشی از نقطه نظرات مطرح شده از سوی رسانه‌ها بوده است.

دلبری با بیان اینکه روز خبرنگار بهانه‌ای برای تجلیل از تلاشگران این عرصه بوده و ما تجلیل از خبرنگاران را برای خود وظیفه می‌دانیم، یادآور شد: کار مدیریت شهری بدون کمک رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست و امیدواریم که بیش از پیش شاهد همکاری و تعامل رسانه‌ها و مدیریت شهری باشیم.

انتهای پیام/2258/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول