اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مازندران:

خبرنگاران از بیان گزارش‌های تشریفاتی جلوگیری کنند

مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت: باید مراقب باشیم که در بیان عملکردهای دستگاه از گزارش‌های تشریفاتی جلوگیری شود و نتیجه اخبار مهم باشد.

خبرنگاران از بیان گزارش‌های تشریفاتی جلوگیری کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا، به همت ستاد بزرگداشت روز خبرنگار با محوریت فرمانداری شهرستان نکا، خبرنگاران رسانه‌های مختلف این شهرستان برای پوشش خبری و تصویری مناسب تجلیل شدند.

بهرام حمیدی مدیرکل صدا و سیمای مازندران ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگارها باید با تسلط بر وظایف خود در وسط میدان خبر باشند و اطلاع‌رسانی مناسب و تحلیلی ارائه دهد.

وی افزود: وظیفه خبرنگار خبررسانی و نگارش آنچه مدیران و سخنرانان می‌گویند نیست بلکه باید با تجزیه و تحلیل این مسائل، سخنان و کارشناسی‌ها در پی رفع مشکلات و معضلات جامعه باشد.

حمیدی اظهار داشت: باید مراقب باشیم که در بیان عملکردها، از گزارش‌های تشریفاتی جلوگیری شود و نتیجه اخبار مهم باشد.

وی با اشاره به هزینه 50 میلیون دلاری برای راه‌اندازی بی بی سی فارسی خاطرنشان کرد: تولید شبکه‌های مختلف خبری امروزه در جهان دامنگیر شده و امروز دنیا به دنبال شبکه‌های حرفه‌ای است.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران یادآور شد: اکنون جهان، جهان و عصر ارتباطات است و در این راستا هر رسانه‌ای می‌خواهد گوی سبقت را از دیگر رقبا بگیرد و در راس قرار گیرد اما این سرعت نباید فدای دقت و تحلیل درست مسائل شود.

وی اضافه کرد: پایبندی به اصل ولایت فقیه از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی ادامه داد: نباید خدای ناکرده خبرنگاران دارای نیش زهرآلود باشند بلکه باید با نقد منصفانه در ادامه راه کمک کار مدیران، مسئولان و افراد جامعه باشند.

امام جمعه نکا نیز با تاکید بر اخلاص و خدانگری در ارائه اخبار گفت: اخلاق و معنویات باید در راس برنامه‌های خبرنگاران باشد و اخلاق مناسب اسلامی و دینی در مراحل مختلف رعایت شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی ادامه داد: باید اهمیت اطلاع‌رسانی توسط جامعه و مسئولان درک و همچنین اطلاع‌رسانی از سوی دستگاه‌ها نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: فلسفه خبرنگاری بیان واقعیت‌های مختلف جامعه است تا آحاد مردم جامعه از آنچه اتفاق افتاده است مطلع شود.

امام جمعه نکا اظهار داشت: بیان نقاط ضعف و قوت مسئولان و عملکردها باید باشد اما نباید در ارائه این گزارش‌ها در حق کسی ظلم شود.

به گزارش فارس، در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در نکا از دو خانواده خبرنگار شهید، شهید قریب و شهید لقمانی و همچنین از خبرنگاران خبرگزاری فارس، ایرنا، مهر، صدا و سیمای مرکز مازندران، اطلاعات و کیهان، بهنگر، خبرنگار پیام زمان، خبرنگار بسیج و... در نکا تجلیل شد.

انتهای پیام/86002/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول