اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غروب چهارشنبه محقق می‌شود

برگزاری مراسم استهلال ماه شوال در ارتفاعات گنو بندرعباس

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان از برگزاری مراسم استهلال ماه شوال برای تعیین روز عید سعید فطر در ارتفاعات منطقه گنو توسط ستاد استهلال این دفتر خبر داد.

برگزاری مراسم استهلال ماه شوال در ارتفاعات گنو بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله‌ صفری امروز در نشستی در همین راستا با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر بیان کرد: استهلال ماه شوال شامگاه چهارشنبه 16 مردادماه در ارتفاعات بندرعباس انجام خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی هرمزگان در زمان رویت ماه شوال گفت: موفقیت در استهلال ماه شوال که در ارتفاعات منطقه گنو انجام می‌شود، تا اندازه زیادی به شرایط هوایی مناسب و مطلوب بستگی دارد.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان اضافه کرد: بالا بودن میزان ذرات معلق در هوا و غبار و ابرهای موجود در افق، کار استهلال را برای کارشناسان ما مشکل می‌کند اما با تلاش به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به محدود بودن زمان فرآیند استهلال گفت: استهلال موفقیت‌آمیز ماه محدود به بازه زمانی مشخصی است و باید با دقت و سرعت مناسب انجام شود.

صفری با اشاره به برگزاری مراسم استهلال ماه شوال در استان توسط اعضای ستاد استهلال دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان تشریح کرد: این مراسم هر ساله توسط این دفتر جهت تعیین روز عید سعید فطر بر اساس روش‌های فقهی و علمی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه نتایج استهلال ماه شوال به همراه تمامی ستادهای استهلال در کشور  پس از پایان، بلافاصله به دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اعلام خواهد شد تصریح کرد: روزه‌داران محترم منتظر اعلام عید از سوی معظم‌له باشند.

انتهای پیام/88007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول