اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی شاخه آماتوری انجمن نجوم کشور خبر داد

استهلال ماه شوال توسط کارشناسان مرکز نجوم زنجان

دبیر اجرایی شاخه آماتوری انجمن نجوم کشور گفت: استهلال ماه شوال توسط 9 نفر از کارشناسان و اعضای مرکز نجوم زنجان انجام می‌شود.

استهلال ماه شوال توسط کارشناسان مرکز نجوم زنجان

اسدالله قمری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به استهلال ماه شوال اشاره کرد و اظهار داشت: در روز چهارشنبه 16 مردادماه جاری تیم نجوم زنجان استهلال ماه را در داخل مرکز علوم و نجوم زنجان انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که روز پنج‌شنبه 17 مردادماه اعضای نجوم زنجان استهلال‌ ماه شوال را از خارج از شهر انجام می‌دهند، تصریح کرد: به دلیل محاسبات نجومی و احتمال زیاد، عید فطر و اول ماه شوال در کشورمان روز جمعه 18 مردادماه جاری خواهد بود.

دبیر اجرایی شاخه آماتوری انجمن نجوم کشور با بیان اینکه در مجموع 9 نفر از اعضا و کارشناسان وظیفه استهلال ماه شوال را در زنجان بر عهده دارند، افزود: شش نفر از اعضای مرکز علوم و نجوم، دو نفر از کارشناسان و دبیر اجرایی انجمن وظیفه استهلال ماه را برعهده دارند.

وی یکی از بخش‌های حائز اهمیت مرکز نجوم را رویت هلال ماه‌های قمری دانست و گفت: همچنین علاقه‌مندان در سراسر جهان شکار هلال باریک ماه را انجام می‌دهند.

قمری‌نژاد با بیان اینکه گاهی اوقات رویت ماه قبل از دیده شدن در افق غربی قبل از غروب آفتاب مشکل است، گفت: علاقه‌مندان در سراسر دنیا به دنبال کسب رکورد در این زمینه هستند.

وی عنوان کرد: در چندین مورد رکورد رویت هلال باریک ماه به نام ایرانیان رقم خورده است.

دبیر اجرایی شاخه آماتوری انجمن نجوم کشور به رویت ماه مبارک رمضان در 18 تیرماه اشاره کرد و افزود: در مرکز علوم و نجوم زنجان تیم مورد نظر توانستند با تلاش‌های خود هلال ماه رمضان را رویت کنند.

انتهای پیام/73008/م20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول