اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

احداث مصلی نقطه شروع ساماندهی امور مذهبی است

فرماندار قروه گفت: آغاز احداث مصلای بزرگ قروه، نقطه شروع ساماندهی امور مذهبی در این شهرستان است.

احداث مصلی نقطه شروع ساماندهی امور مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر با اعلام این مطلب گفت: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، نبود مکانی خاص، به عنوان یک خلاء احساس می‌شد.

وی با بیان اینکه، برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلای در دست احداث این شهرستان برای اولین بار می‌تواند آغاز مناسبی برای ساماندهی فعالیت‌های مذهبی در شهرستان باشد، گفت: این مصلی در آینده بازوی توانمندی برای امور فرهنگی و مذهبی خواهد بود.

فرماندار قروه افزود: مصلای عترت و قرآن، علاوه بر تجمیع فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و ساماندهی آن، نقش ویژه‌ای در فرهنگسازی برای مناسبت‌های مذهبی و ترویج عقاید و باورها و ارزش‌های دینی خواهد داشت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قروه هم در این نشست با بیان اینکه این مصلا در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع و در جوار مرقد مطهر پنج امامزاده احداث می‌شد، گفت: فاز نخست این طرح 5 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

حجت‌الاسلام عباس ایزدی افزود: این مصلی ظرفیت 20 هزار نفر را داراست.

وی تصریح کرد: طرح جامعه ساماندهی پنج امامزاده مدفون در سه بقعه متبرکه در اطراف مصلا، ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و تجاری و صحن و رواق از دیگر فازهای اجرایی این مصلی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قروه خاطرنشان کرد: برای تکمیل احداث این مصلای بزرگ 20 میلیارد ریال اعتبار لازم است که در صورت مشارکت خیرین و نیز تخصیص اعتبارات مناسب، ظرف دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح خواهیم بود.

ایزدی در پایان افزود: برگزاری نماز عید سعید فطر در این مصلا و در جوار بارگاه امامزادگان شریف، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و احیای کارکرد فرهنگی بقاع متبرکه است.

انتهای پیام/79009/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول