اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ضرورت احداث هر چه سریع‌تر مصلای پلدختر

نماز جمعه شهرستان پلدختر در گرمای 50 درجه اقامه می‌شود.

ضرورت احداث هر چه سریع‌تر مصلای پلدختر

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، با گذشت 34 سال از تشکیل و اقامه نخستین نماز جمعه کشور مردم روزه‌دار پلدختر در گرمای 50 درجه مراسم نماز جمعه را برگزار می‌کنند.

نماز جمعه به عنوان یک مراسم سیاسی عبادی، در بین مسلمانان جهان از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است.

نماز جمعه، نه تنها یک عبادت، بلکه مظهر وحدت مسلمانان و عظمت اسلام است.

این نماز وحدت بخش و دشمن شکن، برکات و آثار مثبت فراوانی از جمله در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و معنوی برای شرکت کنندگان دارد.

هم اکنون شهرستان پلدختر فاقد مصلی برای برپایی نماز جمعه است و در روزهای جمعه، این نماز عبادی سیاسی در مسجد جامع شهر برپا می‌شود که دیگر پاسخگوی جمعیت نیست.

با توجه به اهمیت ویژه و انکارناپذیر نماز عبادی سیاسی جمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران، باید مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در راستای رفع مشکلات این حوزه اهتمام ویژه داشته باشند، تا هر چه زودتر ما شاهد بهره‌برداری از مصلای نماز جمعه پلدختر باشیم.

یکی از نمازگزاران شهرستان پلدختر به فارس گفت: به دلیل استقبال بی‌نظیر شهروندان از برپایی نماز جمعه، مسجد جامع دیگر ظرفیت این جمعیت بی‌نظیر را ندارد.

فریدون براتی اضافه کرد: اکثر روزهای جمعه، فضای داخلی مسجد سریعا مملو از جمعیت می‌شود و دیگر نمازگزاران مجبور هستند که در حیاط مسجد و کوچه‌های اطراف و در فضای باز نماز بخوانند.

علی صفر سپهوند دیگر شهروند اظهار داشت: در فصل سرما و در فصل تابستان گرمای 50 درجه هوا نمازگزاران را در کوچه‌های اطراف که در جلوی آفتاب حاضر هستند، به شدت اذیت می‌کند.

امام جمعه پلدختر در خصوص آخرین وضعیت ساخت مصلای پلدختر در گفت‌وگو با فارس گفت: تاکنون برای ساخت مصلا هشت میلیارد ریال صرف شده است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را حدود 40 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: ادامه کار ساخت مصلای پلدختر امروز با داشتن بودجه 150 میلیون تومانی به دلیل عدم فعالیت پیمانکار، تعطیل شده است.

امام جمعه پلدختر با انتقاد از تعطیل شدن کار ساخت مصلای پلدختر گفت: مکان فعلی برگزاری نماز جمعه در پلدختر پاسخگویی شرکت کنندگان نیست و مردم مجبور هستند، در زیر آفتاب سوزان فریضه نماز را به جا بیاورند.

لروند با اشاره به اهمیت ساخت مصلای پلدختر اظهار داشت: مسئولان مربوطه باید با توجه به گرمسیری بودن پلدختر و تعداد شرکت کنندگان در نماز جمعه کار ساخت مصلای پلدختر را در اولویت قرار دهند.

وی از مسئولان مربوطه خصوصا مسکن و شهرسازی خواست نسبت به تغییر پیمانکار مصلای پلدختر هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

==============

گزارش از عباس جودکی

==============

انتهای پیام/85009/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول