اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر مطالعات منابع آب اردبیل خبر داد

افزایش 13.2 درصدی میزان بارندگی اردبیل نسبت به آمار کشوری

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: میزان بارندگی در استان اردبیل نسبت به آمار کشوری 13.2 درصد افزایش را نشان می دهد.

افزایش 13.2 درصدی میزان بارندگی اردبیل نسبت به آمار کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل،‌ رسول سیفی اظهار داشت: میزان بارش از ابتدای سال گذشته تا 15 مرداد ماه سال جاری که موسوم به سال آبی است 1/265 میلی متر می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/28 درصد و نسبت به آمار بلند مدت 12  درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: میزان بارش در محدوده مطالعاتی مغان از اول سال آبی جاری تاکنون 7/264 میلی‌متر می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24  درصد و نسبت به آمار بلند مدت 6/2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین در خصوص میزان بارش‌های محدوده مطالعاتی شهرستان مشگین‌شهر نیز گفت: میزان بارش در این محدوده از اول سال آبی جاری تاکنون 2/299 میلی‌متر می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/19 درصد و نسبت به آمار بلند مدت 3/7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سیفی افزود: میزان بارش در محدوده مطالعاتی اردبیل از اول سال آبی جاری تاکنون 9/247 میلی‌متر  می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/29 درصد و نسبت به آمار بلند مدت 20 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان بارش‌ها در محدوده مطالعاتی خلخال، بیان داشت: میزان بارش در این محدوده از اول سال آبی جاری تاکنون 9/255 میلی‌متر  می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد و نسبت به آمار بلند مدت 4/27 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت بارش کشور در سال آبی جاری نیز خاطرنشان کرد: میزان بارش کشور تاکنون 230  میلی‌متر  می‌باشد که نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت 3 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی قبل 16  درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/62003/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول