اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

توجه به بخش خصوصی الزام تحقق سند چشم‎انداز است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با وجود اینکه توجه به بخش خصوصی از الزامات تحقق سند چشم‎انداز است اما مسئولان آن‌گونه که باید در عمل از این بخش حمایت نمی‎کنند.

توجه به بخش خصوصی الزام تحقق سند چشم‎انداز است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین‏علی خواجه‎مظفری پیش از ظهر امروز در نشست با جامعه کار و تعاون استان اظهار داشت: اقتصاد کشور 80 سال با فراز و نشیبی که داشته بر محور اقتصاد دولتی در چرخش بوده و سهم بخش خصوصی در اقتصاد تنها 20 درصد است و این امر موجب شد تا این بخش از قدرت بالایی در فعالیت‎های اقتصادی بهره‎مند نباشد.

وی افزود: در حالی که از 30 سال گذشته اقتصاد دنیا بر محور بخش خصوصی در چرخش است و با تدابیر و سیاست‎های خوبی که در این عرصه اتخاذ شده شاهد موفقیت‎های بزرگی در این کشورها هستیم.

خواجه‏‎مظفری با اشاره به اینکه چشم‎انداز فعالیت‎ها باید از بخش دولتی خارج شود، ابراز داشت: اگر چه همه مدیران در سخن به حمایت از بخش خصوصی اذعان دارند اما این موضوعات در واقع روی کاغذ و در محافل مطرح می‎شود و مسئولان به این امر آن‌گونه که باید در عمل از این بخش حمایت نمی‌کنند.

بخش خصوصی نقش انکارناپذیری در اقتصاد کشور ایفا می‏کند

خواجه مظفری توجه به بخش خصوصی را از الزامات سند چشم‎انداز توسعه برشمرد و افزود: این بخش در تحقق شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نقش انکارناپذیری دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: با اعمال تحریم‎ها در چند سال اخیر فشارهای زیادی به بخش خصوصی وارد شد و آنها دچار چالش و مشکلات عدیده‎ای شدند اما با این وجود همیشه همراه نظام بوده و در صحنه حضور داشته‎اند.

وی تصریح کرد: با برسی مشکلات 82 واحد تعاونی در سطح استان خسارات زیادی به این بخش وارد شده اما با این وجود آنها در همه طرح‎های اقتصادی همراهی خوبی را داشته و در برابر این همه مشکلات ایستادگی کرده‎اند.

خواجه‎مظفری از همه مسئولان خواست تا توجه جدی به بخش خصوصی داشته باشند و تاکید کرد: با همراهی مسئولان بسیاری از مسائل این گروه قابل حل است و آنها به راحتی با اخذ تدابیر درست کمک بسیاری به اقتصاد کشور خواهند کرد.

ناهماهنگی بین دستگاه‏های اجرایی بخش خصوصی را با مشکل مواجه می‎کند

وی ناهماهنگی بین دستگاه‎های اجرایی را یکی از مشکلات بخش خصوصی دانست و بیان داشت: مصوبه‎ای در یک اداره تصویب می‎شود و اداره دیگر خود را ملزم به اجرای آن نمی‎داند و این امر موجب سردرگمی بخش خصوصی شده‏ است.

قائم ‏مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: همچنین شایسته است تا بانک‎ها تعامل بیشتری با این بخش داشته باشند چراکه آنها در طول سه سال گذشته لطمه‎های زیادی دیده‎اند و با مشکلات عدیده‎ای مواجه هستند.

انتهای پیام/83004/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول