اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت 80 خانه قرآنی شهری و روستایی

6 هزار نفر در قروه آیات نور را زمزمه کردند

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی قروه گفت: در ماه مبارک رمضان، نزدیک به 6 هزار نفر در دوره‌های تلاوت و آموزش قرآن کریم در این شهرستان شرکت کردند.

6 هزار نفر در قروه آیات نور را زمزمه کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام بهنام رهبر پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: این تعداد در طرح‌های گوناگون قرانی  زیرنظر اساتید قرآنی، روخوانی، روانخوانی وحفظ قرآن کریم را فرا گرفتند.

وی افزود: 80 خانه قرآنی شهری و روستایی با بیش از 3هزار نفر شرکت کننده بیشترین سهم را در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در این شهرستان داشته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت 25 مبلغ دینی در سطح مساجد شهر و روستا در زمینه آموزش تلاوت صحیح قرآن کریم، خاطر نشان کرد: امسال رویکرد پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت این سازمان بر محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم بود که 270 نفر در 9 پایگاه مشغول حفظ این جزء از قرآن کریم هستند که این طرح تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

رهبر افزود: در طرح جزء خوانی قرآن کریم که با استقبال، علاقه‌مندان به قرآن کریم در شهرستان مواجه بود، مسجد سیدالشهدا (ع)، حسینیه شهدای سپاه و 30 خانه قرآنی، محل اجرای این طرح بزرگ قرآنی بود که هزار و 850 نفر در آن شرکت کردند.

به گفته این مقام مسئول، طرح تدریس مفاهیم قرآنی نیز امسال در سه موسسه قرآنی شهرهای دلبران و قروه اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: سه دوره تفسیر آیات نور نیز در حسینیه قروه و روستاهای سوتپه و سیلاب با شرکت 450 نفر برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد گفت: از صدر اسلام تا کنون، آموزش این پیام جاودانه الهی از مهم‌ترین اهداف تعلیم و تربیت در میان مسلمانان بوده است.

رهبر در پایان افزود: مهم‌ترین رویکرد برنامه آموزشی قرآن جامعییت آموزشی قرآن است، که بر مبنای آن آموزش قرآن باید به نحوی باشد از یک سو همه حیطه‌های یادگیری را شامل شود و از سوی دیگر، تمامی موضوعات ضروری آموزش قرآن مانند روخوانی، روان خوانی، صحت قرآن، توانایی درک معنای عبارات و آیات ساده قرآن و آشنایی با معارف انسان‌ساز آن تدبر در آیات الهی را در حد امکان شامل شود.

انتهای پیام/79009/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول