اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان:

ایجاد شهری ایمن در گروی فعالیت صحیح رسانه‌هاست

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ایجاد شهری ایمن و پایدار در گروی فعالیت صحیح رسانه اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری است.

ایجاد شهری ایمن در گروی فعالیت صحیح رسانه‌هاست

بهزاد بزرگزاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به همکاری خبرنگاران با این سازمان در راستای ساماندهی حوادث آتش‌سوزی اظهار کرد: نمی‌توان ادعا کرد که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در راستای ترویج فرهنگ ایمنی توانسته است به تنهایی جامعه را از خطرات ناشی از استفاده نا‌درست از وسایل در منازل، فروشگاه‌ها و مراکز صنعتی و همچنین رخداد حوادث نا‌خواسته آگاه کند و راه مقابله با آن را به شهروندان بیاموزد.

وی با بیان اینکه رسانه به عنوان خروجی معتبر در سطح جامعه، همواره به کمک این سازمان شتافته و با نگاهی وجدان‌مدار به اطلاع‌رسانی پرداخته است، اضافه کرد: چه شخصی می‌داند که کجا، کی و چگونه این حضور توانسته مال و جان انسانی را نجات دهد و خانواده‌ای را از مصیبتی برهاند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فعالیت خبرنگاران در حوزه فعالیت‌های آتش‌نشانی و مدیریت بحران با حساسیت‌های بسیاری مواجه بوده است، به صورتی که بازتاب حادثه‌ای که می‌تواند سبب افزایش آگاهی جامعه و انجام تأثیرات آموزشی قابل توجهی شود، در صورت انتشار صورت نادرست سبب ایجاد منشاء بحران‌های روحی و التهاب در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسلم است که خبرنگاران به عنوان نخستین افرادی هستند که در صحنه یک بحران پس از تیم‌های امداد و نجات حضور پیدا می‌کنند، ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه خبرنگاران در همان ساعات اولیه جمع‌آوری، طبقه‌بندی و پردازش اطلاعات به صورتی  است که زمینه‌ساز تقویت شناخت مخاطب باشد و ماهیت و شدت بحران را به مخاطبان اطلاع بدهد.

بزرگزاد با بیان اینکه خبرنگاران باید تمام این اطلاعات را از مبادی اصلی کسب کرده و صحت خبر را فدای سرعت در مخابره آن نکنند، تاکید کرد: در برخی از مواقع دامن زدن به شایعات شاید اثر تخریبی فزاینده‌ای نسبت به خود بحران داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه براساس اصل موجود در رسانه‌ها مشهور به اصل دروازه‌بانی، اطلاعات همیشه در مجرا‌های موجود در منطقه دروازه‌ها قرار می‌گیرد، افزود: در این منطقه دروازه‌بان تصمیم می‌گیرد که اطلاعات را وارد مجرا کند یا خیر.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به قدرت دروازه‌بانی رسانه و نوع تعامل مدیران در شرایط بحرانی با رسانه‌ها در گزینش و جهت‌دهی به اخبار از سوی خبرنگاران بسیار موثر است، گفت: چرا که در این شرایط خبرنگاران نیز به وضعیت ذهنی و روحی روانی جامعه نسبت به بحران نگاه می‌کنند و قالب‌های ذهنی و نوع برخورد مدیران بحران را در شیوه نگاه به موضوع بحران و روش‌های پرداختن به آن در نظر می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ ایمنی و در نتیجه آن ایجاد شهری ایمن و پایدار در گروی فعالیت صحیح رسانه اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری است، اظهار کرد: امیدواریم که خبرنگاران اصفهانی بتوانند همان‌گونه که همواره پا به پای این سازمان در راستای اعتلای ایمنی در جامعه تلاش کرده‌اند، از این پس نیز با کنجکاوی به همراه درایت، هوشیاری و امانت‌داری همراه و یاور این سازمان باشند.

بزرگزاد با بیان اینکه گرامیداشت خبرنگار نه در انحصار یک روز که در انحصار هر ثانیه‌ای است که کلمات بر صفحه رسانه‌ها جاری می‌شود و موفقیت‌ها، دستاورد‌ها و خدمات را ثبت می‌کند، اضافه کرد: از این رو، روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران اصفهانی تبریک گفته و آرزو می‌کنم همواره با قلم توانای خود، در پیشبرد جامعه به سوی شکوفایی گام بردارند.

انتهای پیام/63004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول