اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد نخبگان همدان عنوان کرد

برگزاری جشنواره «علم تا عمل» کمک‌حال ارتقای دانش بومی

معاون بنیاد نخبگان استان همدان گفت: برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های ملی علم تا عمل کمک قابل توجهی به ارتقای دانش بومی کرده است.

برگزاری جشنواره «علم تا عمل» کمک‌حال ارتقای دانش بومی

جعفر امیری‌پریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های ملی علم تا عمل تاکنون توانسته کمک قابل توجهی به ارتقای دانش بومی کند به طوری‌که ارائه طرح‌ها به بازدیدکنندگان و انعکاس آن در منابع اطلاع‌رسانی مختلف، به تدریج می‌تواند نیاز استان و کشور را به واردات اغلب ابزارها و دستگاه‌های مورد نیاز کاهش دهد.

وی افزود: شرکت افراد حقوقی در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل دارای تأثیر بسیار مثبتی بر انجام طرح‌ها به صورت بهینه و کارآمد است، چرا که همیشه چند فکر در کنار یکدیگر بهتر از یک فکر تنها می‌تواند پاسخگوی نیازهای موجود باشد و همچنین آسیب‌پذیری فردی نیز در این حالت کاهش می‌یابد.

معاون بنیاد نخبگان استان همدان خاطرنشان کرد: در حقیقت برگزاری جشنواره‌های علم تا عمل حل معمای دیرینه «علم بهتر است یا ثروت» بوده و در این راستا کاملاً واضح است که با موفقیت در امر تجاری‌سازی طرح‌ها در زمینه ارتقای تولید ایرانی و تبدیل علم به ثروت گام‌های بلندی برداشته می‌شود.

وی بیان کرد: ارج نهادن به مقام شامخ فناوران، پژوهشگران، مخترعان و نوآوران برتر در عرصه ملی و فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای توسعه و تعمیق همکاری‌های علمی و فناوری بین مراکز علمی، صنعتی و فناوری کشور از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

امیری‌پریان ادامه داد: جشنواره و نمایشگاه ملی «علم تا عمل» به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با تمرکز بر موضوع تجاری‌سازی طرح‌های دانش‌بنیان، شناسایی، حمایت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد بازار برای محصولات و ارائه حمایت‌ها برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: در فرآیند اجرایی این جشنواره و نمایشگاه بر گسترش و تعمیق مبانی همکاری و تعامل بین مراکز استانی به ویژه دفاتر استانی نخبگان، پارک‌های علم و فناوری، کارگروه پژوهش و فناوری استانی شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید می‌شود.

انتهای پیام/89002/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول