اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای خردادماه امسال تاکنون

100 نفر در دریای مازندران غرق شدند/ سهم محمودآباد بیش از سایر شهرها

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: از ابتدای شروع طرح‌های دریا در مازندران تاکنون 100 نفر در دریای مازندران غرق شدند که سهم محمودآباد 23 نفر است.

100 نفر در دریای مازندران غرق شدند/ سهم محمودآباد بیش از سایر شهرها

علی عباسی در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری درباره آخرین وضعیت غریق در دریای مازندران از زمان شروع طرح‌های دریا در مازندران اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح‌های دریا در مازندران 100 نفر در دریای مازندران غرق شدند. 

وی تصریح کرد: از بین غرق‌شدگان دریا 95 نفر مرد و پنج نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در ادامه از رشد 54 درصدی میزان غریق در سطح سواحل مازندران خبر داد و گفت: سال گذشته تا این تاریخ 65 نفر در سواحل مازندران غرق شده بودند.

وی بیشترین آمار غرقی‌های دریا در مازندران را مربوط به شهر محمودآباد، نور، بابلسر و نوشهر اعلام کرد و گفت: شهرهای ساری، فریدونکنار، چالوس و رامسر در رتبه‌های بعدی از نظر غرقی را به خود اختصاص دادند. 

این مسئول در ادامه به غرق شدن بیش از 85 نفر از افراد غیربومی در دریای مازندران اشاره کرد و گفت: 85 درصد از غریق دریا در مازندران را افراد غیر بومی به خود اختصاص دادند که نیاز است در مسیر جاده های استان مازندران نیز هشدارهای لازم داده شود.

عباسی در ادامه به میانگین سنی افراد غرق شده در دریای مازندران نیز اشاره کرد و گفت: 48 درصد غرقی‌های دریا در مازندران دارای میانگین سنی 21 تا 30 سال بودند و افراد 11 تا 20 سال نیز 24 درصد غرقی‌های مازندران را به خود اختصاص دادند. 

 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در ادامه یادآور شد: بیشترین غرقی‌های دریا در تیرماه در مازندران رقم خورد و فاجعه‌آورترین آن مربوط به غرق شدن همزمان هفت دانش‌آموز کرجی بود.

وی به غرق شدن همزمان دو برادر شاهرودی در دریا ساری نیز اشاره کرد و گفت: سهم دریا ساری در تیر از غرق شدگی در دریا هفت نفر بود.

عباسی در ادامه به غرق شدن بیش از 19 نفر در ایام ماه رمضان اشاره کرد و گفت: میزان غرق‌های دریا در محمودآباد بیش از سایر نقاط استان است. 

 

وی در پایان تاکید کرد: در شهرهایی که آمار غرقی‌ها بالا است فرمانداران و دست‌اندرکاران توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/86004/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول