اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان قضائی استان

آیین تحلیف وکلای کرمان برگزار شد + تصاویر

آیین تحلیف تعدادی از وکلای کرمان با حضور مسئولان قضائی استان برگزار شد.

آیین تحلیف وکلای کرمان برگزار شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سه‌شنبه شب و با حضور معاونان دادگستری استان کرمان و جمعی دیگر از مسئولان قضائی آیین تحلیف تعدادی از وکلای استان در محل هتل جهانگردی کرمان برگزار شد.

محمد عارفی رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان در این آیین با بیان اینکه یک وکیل به دستگاه قضائی در راستای اجرای عدالت کمک می‌کند، اظهار داشت: زمانی که یک وکیل وارد یک پرونده به ویژه پرونده مهمی می‌شود، قاضی در رسیدگی به پرونده احساس راحتی می‌کند.

وی رسالت مهم یک وکیل را اجرای عدالت دانست و تصریح کرد: وکلا در معنای واقعی همکاران دستگاه قضائی هستند و یک بال در اجرای عدالت محسوب می‌شوند.

عارفی با تأکید بر اینکه یک وکیل حافظ اسرار موکل است و باید آن را حفظ کند، عنوان کرد: یک وکیل باید هدفش اجرای عدالت باشد و در دادگاه با صداقت دفاع و آن چه را می‌فهمد و باور دارد، اجرا کند.

وی با مهم خواندن حفظ و احترام به جایگاه هر فردی در دستگاه قضا از جمله قاضی، وکیل و ... خاطر نشان کرد: جایگاه وکیل اقتضا دارد که در روند رسیدگی به پرونده احترام همکارش را در طرف مقابل نگه دارند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان امانت‌داری یک وکیل را بسیار مهم دانست و بیان داشت: وکلای دادگستری آن چه را در سینه دارند باید حفظ کرده و تجربه‌ها را از پیشکسوتان بیاموزند.

عارفی تعهد و تخصص را از ویژگی‌های مهم یک وکیل برشمرد و گفت: یک وکیل قانونمند قطعا آرام از موکلش دفاع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال 1333 کانون وکلای دادگستری ایران به منظور جلوگیری از تاثیرپذیری وکالت از سیاست به صورت مستقل و در کنار قوه قضائیه کار خود را آغاز کرد، ابراز داشت: کانون وکلای دادگستری استان کرمان از 21 بهمن ماه سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده است.

آیین تحلیف وکلای کرمان با صرف افطار در هتل جهانگردی کرمان به کار خود پایان داد.  

================

گزارش از سمیه صدیق نژاد

عکس از محسن رجب‌پور

================

انتهای پیام/80020/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول