اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان خبر داد

مرگ 140 نفر در حوادث رانندگی در چهار ماهه سال‌جاری

فرمانده قرارگاه پلیس راه فرماندهی انتظامی هرمزگان از توقیف 451 خودرو با تخلف بالای یک میلیون و همچنین مرگ 140 نفر بر اثر تصادف در جاده‌های این استان در چهار ماه امسال در چهار ماهه سال‌جاری خبر داد.

مرگ 140 نفر در حوادث رانندگی در چهار ماهه سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرهنگ علی مجیدزاده شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در این مدت 250 هزار قبض جریمه صادر شد که ارزش ریالی آن بیش از 92 میلیارد ریال بوده است.

وی در ادامه با اشاره به آمار تصادفت جاده‌ای در چهار ماهه امسال و مقایسه آن با سال گذشته بیان داشت: در این مدت 113 فقره تصادف منجر به فوت داشتیم که در مقایسه با سال گذشته 16 درصد کاهش نشان می‌دهد.

مجیدزاده تعداد تلفات حوادث جاده‌ای امسال را 140 نفر ذکر کرد که در مقایسه با 159 نفر سال گذشته، 12 درصد کاهش داشته است.

فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان همچنین از افزایش سه درصدی تصادفات جرحی خبر داد و گفت: امسال با 13 مورد افزایش 506 فقره تصادف جرحی داشته‌ایم که البته تعداد مجروحان با پنج درصد کاهش به 901 نفر رسید.

مجیدزاده با اشاره به بیشترین تخلفات حادثه‌ساز از اعمال قانون 65 هزار خودرو به دلیل سرعت غیر مجاز خبر داد و اضافه کرد: در این راستا برای سبقت غیر مجاز نیز 56 هزار و 622 مورد اعمال قانون شده است.

به گفته وی، موتور سواران متخلف همواره یک پای تخلفات و سوانح رانندگی هستند که در این مورد 4 هزار و 661 موتور سیکلت توقیف شده است.

این مقام مسئول خواب آلودگی، سرعت غیر مجاز و عدم توجه به جلو را بیشترین عامل حوادث رانندگی اعلام کرد و گفت: در مجموع 36 درصد حوادث جاده‌ای به محورهای غرب استان، 33 درصد شمال و 31 درصد نیز شرق  اختصاص دارد که سواری با 55 درصد بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای را در برمی‌گیرد.

وی همچنین از فعالیت 28 دوربین ثابت در محورهای استان خبر داد و بیان داشت: این دوربین‌ها امسال 2 هزار و 490 تخلف را ثبت کردند که برگ جریمه آن نیز به آدرس مورد نظر ارسال شده است.

مجیدزاده همچنین از ثبت تردد 15 میلیون خودرو در چهار ماهه امسال در جاده‌های این استان خبر داد و با اشاره به جزییات طرح تابستانی پلیس راه خاطر نشان کرد: در مرحله اول این طرح در مجموع 186 فقره تصادف به وقوع پیوسته است که نسبت به پارسال چهار درصد کاهش داشته است.

وی کشته‌های حوادث جاده‌ای در مرحله اول طرح تابستانی را 29 نفر ذکر کرد که نسبت به سال گذشته 24 درصد کاهش داشته است.

فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان همچنین از انجام تست اعتیاد رانندگان برون شهری به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های پلیس راه نام برد و گفت: در این طرح در چهار ماهه امسال 237 مورد مشکوک داشته‌ایم که در مرحله نهایی 98 مورد مثبت و 64 نفر نیز منفی بوده است.

وی اضافه کرد: نتیجه مابقی افراد نیز پس از اعلام آزمایش‌ها مشخص خواهد شد.

مجیدزاده در پایان ضمن توصیه به رانندگان جهت رعایت قوانین و مقررات رانندگی، به فرا رسیدن تعطیلات عید فطر اشاره و یادآور شد: پارسال در این موعد هفت فقره تصادف رخ داد که در مجموع 20 نفر کشته و مجروح شدند.

انتهای پیام/88007/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول