اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا:

برطرف شدن فرسودگی شبکه برق صومعه‌سرا اعتبار می‌خواهد

فرماندار صومعه‌سرا گفت: برای برطرف شدن فرسودگی بالای شبکه برق این شهرستان بالغ بر سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

برطرف شدن فرسودگی شبکه برق صومعه‌سرا اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، میرزا حسینعلی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در جمع ساکنان منطقه «طاهر گوراب» این شهرستان، اظهار کرد: طاهر گوراب یکی از مناطق انسانی و سیاسی با قدمت تاریخی بالای صومعه‌سرا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه طاهر گوراب صومعه‌سرا دارای انسان‌هایی تأثیرگذار در داخل خود است، افزود: به‌زودی طاهر گوراب صومعه‌سرا با رایزنی نماینده مردم این شهرستان در مجلس به بخش تبدیل شده و صاحب بخشداری می‌شود.

فرماندار صومعه‌سرا به ادامه فعالیت کشاورزی به‌ویژه در حوزه شالیکاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: کشاورزی یکی از فعالیت‌های مهم و اصلی مردم صومعه‌سرا برای امرار معاش خود و افزایش در تولید داخلی استان و حتی کشور است.

وی، خشکسالی و خسارت‌های ناشی از آن در چند ماهه اخیر از سال را یک رویداد تلخ در حوزه کشاورزی گیلان برشمرد.

حسینعلی‌زاده از خسارت بسیار شالیزارهای صومعه‌سرا در خشکسالی‌های اخیر خبر داد و بیان کرد: بخش زیادی از این خسارت‌ها با بارندگی‌های چند روز گذشته جبران شده است.

وی از کشاورزان صومعه‌سرا به دلیل بحران‌های ناشی از خشکسالی‌های گذشته عذرخواهی کرد.

فرماندار صومعه‌سرا با قدردانی از حضور حماسی مردم صومعه‌سرا در راهپیمایی روز قدس شریف، اذعان کرد: این حضور باشکوه و همگانی سنگ بزرگ برای مقابله با صهیونیسم غاصب بود.

وی به دغدغه و معضل بزرگ مردم صومعه‌سرا در بحث ضعف برق به ویژه در منطقه طاهر گوراب اشاره کرد و افزود: صومعه‌سرا از شهرستان‌هایی با بافت قدیمی استان به شمار می‌رود.

حسینعلی‌زاده ادامه داد: ظرفیت‌های خدماتی و حتی فضا‌سازی‌های شهری صومعه‌سرا طبق تقاضا و جمعیت ساکن در روزگار گذشته تدوین شده است که مناسب با جمعیت و تقاضای کنونی نیست.

وی، قدمت و عمر شبکه توزیع برق صومعه‌سرا را بسیار قدیمی و فرسوده دانست و اضافه کرد: شبکه برق کنونی صومعه‌سرا پاسخگوی تقاضا و تنوع در مصرف مصرف کنندگان این شهرستان نیست.

این مسئول با بیان اینکه در حال رایزنی برای توسعه شبکه برق صومعه‌سرا در آینده نزدیک هستیم، تصریح کرد: بالغ بر سه میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر یا برطرف شدن فرسودگی شبکه توزیع برق صومعه‌سرا نیاز است.

وی به وضعیت و شرایط فعلی جاده‌ها و راه‌های صومعه‌سرا اشاره کرد و یادآور شد: مسیرهای عبور و مرور صومعه‌سرا نیز نیازمند توجه و زمان بیشتری است تا در آینده شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این شهرستان باشیم.

حسینعلی‌زاده دلیل کندی پیشروی در پروژه‌های عمرانی صومعه‌سرا را کمبود مصالح و اعتبار عنوان کرد.

انتهای پیام/84003/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول