اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد

ضرورت پیش‌بینی منابع درآمدی پایدار در شهرداری‌ها

استاندار خراسان‌رضوی تنوع بخشی و پیش‌بینی منابع درآمدی پایدار برای تمام شهرداری‌ها به ویژه شهرداری کلان شهر مشهد را ضروری دانست.

ضرورت پیش‌بینی منابع درآمدی پایدار در شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در دیدار با منتخبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاری برای اجرای برنامه‌های این نهاد مردمی و ارائه خدمات شایسته به زائران و مجاوران مضجع شریف رضوی اظهار کرد: برگزاری همایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی که مهر ماه جاری در مشهد مقدس برپا می‌شود با هدف تحقق اهداف یادشده و کاهش هرچه بیشتر اتکا به درآمدهای محدود دولتی تمهید شده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، اساسی‌ترین شرط موفقیت شوراهای اسلامی را پرهیز از پرداختن به حواشی و لحاظ نکردن انگیزه‌های جناحی و شخصی در تصمیمات عنوان و افزود: برنامه‌ریزی مدون با لحاظ نیازها و الزامات آتی شهر مشهد، سرعت بخشیدن به روند توسعه متوازن آن در راستای خدمت‌رسانی هر چه مطلوب‌تر و کاستن از مشکلات مردم باید تنها دغدغه اعضای شورای شهر باشد.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به مواردی چون مدیریت یکپارچه شهری، مساله آب شرب، بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی که در سخنان منتخبان شورای شهر مشهد به عنوان مشکلات اساسی این شهر ذکر شده بود، گفت: برای موارد یاد شده اقدامات خوبی از گذشته تا به امروز انجام شده است اما باید در نظر داشت از آنجا که این مشکلات طی سالیان متمادی ایجاد شده نمی‌توان انتظار داشت حل آنها در برنامه‌ای کوتاه مدت و بدون توجه به محدودیت‌های مالی موجود صورت پذیرد.

استاندار خراسان‌رضوی بخشی نگری و عدم توجه به مزیت‌های رقابتی در توسعه هر منطقه را آفت برنامه‌ریزی کشور توصیف و اضافه کرد: نمود این مساله در استقرار یک سوم جمعیت مشهد در مناطق حاشیه‌ای مشاهده می‌شود که ناشی از توجه نکردن متعادل به سایر مناطق و افزایش رغبت به مهاجرت و سکونت در سکونتگاه‌های غیررسمی با بناهایی عمدتا ناپایدار قابل مشاهده است.

وی بر ضرورت توجه به حاشیه‌نشینان به عنوان دهک‌های پایین درآمدی تاکید کرد و گفت: باید با سیاست‌های معطوف به مبدا مهاجرت از قبیل اجرای پروژه‌های عمرانی مناطق مختلف استان، استقرار واحدهای صنعتی و توسعه کشاورزی ضمن جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی، زمینه مهاجرت معکوس آنان به موطنشان را فراهم کرد.

فروزان‌مهر ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جلسات مشترک میان منتخبان شورای شهر مشهد و حوزه‌های ستادی استانداری بتوان برای ایجاد درک مشترک میان مسئولان، هم‌افزایی، همدلی و بهره‌مندی حداکثری از منابع موجود گام برداشت.

وی تصریح کرد: ماحصل تمام این اقدامات باید به فراهم شدن بستر و زمینه‌های لازم برای رساندن مشهد به جایگاه حقیقی خود به عنوان آرمان شهر معنوی کشور و معرفی آن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 منجر شود.

فروزان‌مهر وجود مفاهمه، تخصص‌های مختلف و تجارب ارزنده در منتخبان دور چهارم شورای اسلامی شهر مشهد را نوید بخش آغاز فصل جدیدی در مدیریت شهری مشهد و بهبود ارائه خدمت عنوان کرد و گفت: انتخاب مدیری متدین، متخصص و مجرب به عنوان شهردار مشهد نقش موثری در تحقق این اهداف دارد.

در ادامه علی‌اصغر رشید، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی و حسن موحدیان فرماندار مشهد نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات شورای اسلامی در استان و مشهد پرداختند.

همچنین در این جلسه مقرر شد نشست‌های مشترکی میان منتخبان شورای اسلامی شهر مشهد و معاونان استاندار برگزار شود.

کمال سرویها نیز به نمایندگی از منتخبان شورای اسلامی گزارش اقدامات انجام شده از سوی این افراد برای آشنایی بیشتر با مسایل حوزه شهری و درک اولویت‌های این حوزه را ارائه کرد.

در این جلسه که بیش از دو ساعت به طول انجامید هر یک از منتخبان به ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/70006/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول