اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

عید فطر در پیوند و همدلى مسلمانان نقش زیادی دارد

امام جمعه پلدشت گفت: عید فطر در پیوند و همدلى مسلمانان نقش مهم و به سزایی دارد.

عید فطر در پیوند و همدلى مسلمانان نقش زیادی دارد

حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: روز عید فطر گویى یک مسلمان از نو متولد مى‏‌شود چرا که طبق گفتار امیر مؤمنان(ع) روزه‌داران در شب عید فطر از تمام آلودگى‏‌ها و پلیدى‏ها پاک شده‏اند و کمترین پاداش خود را که پاکى و پاکیزگى است دریافت نموده‏‌اند.

وی تصریح کرد: بدون تردید تک تک مسلمانان با فرا رسیدن عید سعید فطر نوعى شادى و لذت درونى در خود احساس مى‏‌کنند اما استقبال مسلمانان از روز عید فطر یکنواخت و مساوى نیست.

دوزدوزانی افزود: هر کسى نسبت‏ به معرفت و ایمان خود به این عید بزرگ و با عظمت مى‏‌نگرد و از آن بهره مى‏‌گیرد و زمینه‏‌ها، ذهنیت‏‌ها، مراتب ایمان و عوامل دیگرى در نگرش و انگیزه افراد دخالت دارد.

امام جمعه پلدشت ابراز داشت: شعار تکبیر، تحمید و تقدیس از جمله اعمالى است که به روز عید جلوه خاصى مى‏‌بخشد.

وی با بیان اینکه یک مسلمان باید از راه‏‌هاى مختلف نداى حیات بخش توحید را به گوش جهانیان برساند که یکى از آن راه‌‏ها بیان شعارهاى مذهبى است، عنوان کرد: رسول خدا (ص) مى‏‌فرماید: «عیدهاى خود را با تکبیر زینت دهید».

دوزدوزانی یادآور شد: اجتماع روز عید فطر مى‏‌تواند در پیوند و همدلى مسلمانان نقش آفرین باشد و آنان در گردهمایى روز عید فطر و قرار گرفتن در کنار هم، از نظرات، مشکلات و گرفتارى‏‌هاى همدیگر آگاه مى‏‌شوند و احساس نزدیکى بیشترى به همدیگر مى‏‌کنند.

وی با بیان اینکه شب عید سعید فطر، شب نزول رحمت الهی و فرصتی برای پوزش طلبی از گناهان است، خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی آمده که فضیلت این شب عزیز کمتر از شب قدر نیست.

انتهای پیام/61005/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول