اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

دهیاران مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها شوند

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از اصلی‌ترین وظایف دهیاران است.

دهیاران مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد کامیاب پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از دهیاران برتر استان کرمان اظهار داشت: دهیاری نخستین نهاد دولتی در روستاها است و اگر سنگ‌بنای این مجموعه درست و محکم باشد در زمان ارتقای روستا به شهر مشکلات کمتری داریم.

وی افزود: یک هزار و 616 دهیار در استان کرمان فعالیت می‌کنند که 10 دهیار برتر با توجه به 65 آیتم نظرسنجی انتخاب و به عنوان دهیاران برتر معرفی شدند.

معاون عمرانی استاندار کرمان تدوین، پیگیری و برنامه‌ریزی را از مهمترین اصول برای مدیریت دانست و ابراز داشت: اجرای صحیح این موارد نیازمند دانستن پیشینه و سوابق مجموعه مدیریتی یک فرد است.

کامیاب با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقررات از دیگر موارد ضروری برای دهیاران است، تصریح کرد: دهیاری‌ها بدون کسب درآمد نمی‌توانند، کارهای خود را انجام دهند و باید بودجه‌های عملیاتی مورد نیاز را از راه‌های مختلف تامین کنند و فقط به اعتبارات بالادستی و دولتی متکی نباشند، زیرا اعتبارات دولتی پاسخگوی خدمات مورد نیاز روستاها نیست.

وی خاطر نشان کرد: هر یک از روستاها دارای مزیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای است که باید مورد توجه دهیاران قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه موضوع بهداشت در روستا مهمترین خواسته مردم روستاها است، ابراز داشت: دهیار باید به فکر سلامت مردم باشد و در زمینه دفع زباله و رفع آلودگی‌های محیط زیست تلاش کند.

کامیاب خواستار پیگیری طرح های مصوب روستایی از سوی دهیاران و ایجاد نقشه راه در روستاها شد و عنوان کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از اصلی‌ترین وظایف دهیاران است.

وی از تلاش 10 دهیار برتر استان کرمان تقدیر کرد و ابراز داشت: عملکرد این دهیاران باید به عنوان الگو به دیگر روستاها تعمیم یابد.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه راه برای پیشرفت دهیاران باز است، خاطر نشان کرد: اگر دهیاران کارهای خود را به خوبی انجام دهند در آینده نه چندان دور جزو افراد بسیار موفق جامعه می‌شوند.

کامیاب بیان داشت: طول دوره مدیریت مهم نیست، بلکه عرض این دوره مهم است که خوب خدمت کنیم و از خدمت خود راضی باشیم.

انتهای پیام/80019/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول