اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی دادگستری گلستان خبر داد

ایراد صدمه غیرعمدی بیشترین اتهام ثبت‎شده در محاکم قضایی گلستان

معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان گلستان گفت: در بخش کیفری ایراد صدمه غیرعمدی، ضرب و جرح غیرعمدی و سرقت بیشترین اتهام را تشکیل می‎دهند.

ایراد صدمه غیرعمدی بیشترین اتهام ثبت‎شده در محاکم قضایی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، فیض‎محمد خورشیدی از افزایش شش درصدی پرونده‎های مختومه در محاکم استان در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال بیش از 71 هزار پرونده وارد محاکم قضایی استان شد که با تلاش قضات بیش از 67 هزار فقره آنها رسیدگی و مختومه شده است.

وی با بیان اینکه امسال میزان ورودی پرونده‎ها به محاکم استان نیز شش درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است، افزود: افزایش ورودی پرونده‎ها به محاکم در حالی صورت می‎گیرد که تعداد قضات ما نسبت به سال گذشته در همین مدت، تغییر چندانی نکرده است.

به گفته خورشیدی این افزایش ورودی، حجم کار قضات و محاکم ما را بیشتر کرده است.

معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی استان گلستان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از 14 هزار اتهام در بخش کیفری و بیش از 15 هزار خواسته در بخش حقوقی استان ثبت شده است.

وی افزود: در بخش کیفری ایراد صدمه غیرعمدی، ضرب و جرح غیرعمدی و سرقت بیشترین اتهام را تشکیل می‎دهند.

خورشیدی افزود: استعمال موادمخدر، نگهداری و مالکیت موادمخدر، توهین به اشخاص عادی، تهدید، تخریب، ترک انفاق و مزاحمت تلفنی نیز در ردیف‎های بعدی قرار دارند.

معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی استان گلستان افزود: در بخش حقوقی نیز بالاترین خواسته مربوط به مطالبه طلب است.

دادگستری کل استان گلستان در 18 حوزه قضایی، 14 شهرستان و چهار بخش فعالیت می‎کند که 92 نفر قاضی در دادسراها، 79 قاضی در محاکم و 36 نفر قاضی در محاکم تجدید نظر و کیفری کار رسیدگی به پرونده‎ها را انجام می‎دهند.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول