اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالدران:

عید فطر حکایت از پیوند معنوى انسان با خداى خویش دارد

امام جمعه چالدران گفت: عید فطر حکایت از پیوند معنوى انسان با خداى خویش دارد.

عید فطر حکایت از پیوند معنوى انسان با خداى خویش دارد

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در فرهنگ اسلامى نخستین روز ماه شوال به عنوان عید فطر و جشن بازگشت ‏به فطرت معین شده است.

وی افزود: مسلمانان روزه‌‏دار در طول ماه مبارک رمضان با ارتباط با خداوند متعال و استغفار از گناهان به تصفیه روح و جان خویش همت گماشته و از تمام آلودگى‌‏هاى ظاهرى و باطنى که بر خلاف فطرت آن‌ها است دوری می‌جویند.

یوسف‌زاده با بیان اینکه در زمینه حل مشکلات اقتصادى و اجتماعى در ابعاد اقتصادى و اجتماعى عید فطر مى‌توان به پرداخت زکات فطره به عنوان عاملى ارزشمند براى فقرزدایى، توسعه اقتصادى و حل مشکلات اجتماعى در جامعه اسلامى اشاره نمود، ادامه داد: افزون بر این که در کنار کمک به فقرا موارد مصرف دیگرى نیز براى زکات فطره در اسلام منظور شده است.

وی ادامه داد: احیاى روحیه همیارى و تعاون، رسیدگى به وضع بهداشتى، درمانى و فرهنگى مسلمانان از دیگر موارد مصرف زکات فطریه است.

یوسف‌زاده با بیان اینکه از زکات فطره مى‏‌توان قرض بدهکاران حقیقى و افرادى را که در راه معصیت و خلاف بدهکار نشده‏‌اند پرداخت نمود، خاطرنشان کرد: در ساختن مسجد، مدرسه، راه‏ها و بیمارستان‏‌ها و برطرف کردن سایر نیازهاى مسلمانان نیز مى‏‌توان از این بودجه مردمى استفاده کرد.

امام جمعه چالدران تصریح کرد: عید فطر حکایت از پیوند معنوى انسان با خداى خویش دارد.

وی با بیان اینکه عید سعید فطر روز اجتماع، روز فطر، روز زکات، روز رغبت و روز تضرع است، عنوان کرد: خداوند متعال دوست دارد که مسلمانان در چنین روزى او را ستایش کرده و مقدس بدارند.

انتهای پیام/61005/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول