اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جزایری:

مهم‌ترین انگیزه برای راه‌اندازی دانشگاه امیرالمومنین (ع) عشق به مولاست

نماینده ولی فقیه در خوزستان، عامل اصلی و مهمترین انگیزه برای ساخت و راه اندازی دانشگاه امیرالمومنین را عشق به مولا عنوان کرد.

مهم‌ترین انگیزه برای راه‌اندازی دانشگاه امیرالمومنین (ع) عشق به مولاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی جزایری در مراسم نشست شورای دانشگاه امیرالمومنین اهواز که شب گذشته در محل این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: برای این که یک جریان پشتیبانی علمی در قم داشته باشیم تلاش خواهیم کرد که از اساتید حوزوی در قم برای تدریس استفاده کنیم.

وی بیان کرد: از نکات جالب توجه در تاسیس این دانشگاه این بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی بدون این که گزارشی از ما دریافت کنند شخصا از موضوع مطلع بودند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح بیان کرد: وقتی به دیدار ایشان رفتم تا موضوع ارتقای موسسه به دانشگاه را مطرح کنم این موضوع آن قدر برایشان اهمیت داشت که خودشان این موضوع را مطرح کردند و برای من جالب توجه بود که چطور می‌شود مقام معظم رهبری از موضوع آگاه باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود تلاش کردیم که خیمه ولایت و محل دانشگاه را در مهمترین مکان شهر اهواز قرار دهیم تا بازتاب خود را داشته باشد.

جزایری گفت: گرفتن زمین برای احداث دانشگاه در این نقطه از شهر کار بسیار سختی بود که با تلاش‌های بی‌بدیل رئیس جمهور قبلی این موضوع برطرف شد.

وی در خصوص زائرسرا خوزستان در مشهد عنوان کرد: خوشبختانه موانع کار احداث زائرسرا برطرف شده و پیمانکار طرح مشغول کار است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: این زائرسرا دارای 9 طبقه بوده که دو طبقه آن در زیرزمین قرار دارد و اکنون در مرحله گود برداری، فونداسیون و اسکلت بندی است.

وی با بیان این که ظرفیت زائرسرا 500 نفر است گفت: هدف از ایجاد این زائرسرا علاوه بر استفاده زوار مستضعف، اسکان اردوهای مساجد در این منطقه است چرا که مساجد استان در تامین اسکان با مشکل مواجه بودند.

جزایری با اشاره به این که چهار طبقه از این زائرسرا به صورت سالن های 60 و 80 متری بوده که در اختیار اردوهای مساجد قرار می‌گیرد افزود: طبقه همکف حسینه بوده و طبقات 8 و 9 به صورت سوئیت مانند در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

وی در خصوص راه اندازی شبکه الاهواز بیان کرد: با توجه به این که فرقه ضاله وهابیت روز به روز از طریق شبکه‌های گوناگون ماهواره‌ای در حال فعالیت است لازم بود که شبکه‌ای برای جلوگیری از اهداف دشمنان احداث شود.

انتهای پیام/72001/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول