اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی عنوان کرد

متقاضیان ورود به دانشگاه در انتخاب رشته نیاز بازار را مدنظر قرار دهند

کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی گفت: متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها در انتخاب رشته خود توجه به نیاز بازار کار را در اولویت قرار دهند.

متقاضیان ورود به دانشگاه در انتخاب رشته نیاز بازار را مدنظر قرار دهند

محمدعلی طوفان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با تاکید بر یکسان شدن جمعیت داوطلبان و پذیرفته شدگان در کنکور 92 اظهار داشت: اهمیت رشته‌های کاربردی با توجه به نیاز بازار کار همچنین رقابت در بین دانشگاه‌های غیر انتفاعی افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: داوطلبان ورود به دانشگاه باید با عقلانیت و تفکر در انتخاب رشته تحصیلی خود، نیاز بازار کار، آینده شغلی، هزینه تحصیل، بومی بودن دانشگاه و در نهایت توجیه پذیر بودن انتخاب را مدنظر قرار دهند.

طوفان با بیان اینکه در دانشگاه‌های غیرانتفاعی به کاربردی و بومی بودن و تنوع علایق در انتخاب رشته تحصیلی توجه بیشتری می‌شود، اظهار داشت: هزینه تحصیل در یک موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی نصف هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد است و مدارک این دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در انتخاب رشته علاوه بر بازار کار، هزینه و...  جنبه‌های فردی مانند علاقه و استعداد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی دانشگاه امام جواد (ع) یزد خاطرنشان کرد: سطح و سرعت پیشرفت در مسائل علمی بسیار گسترده و سریع است به همین دلیل امید می‌رود دانشجویان در انتخاب رشته فارغ از نام دانشگاه‌ها، هم به علایق و استعداد خود و هم به نیازها و شرایط و الزامات روز جامعه توجه داشته باشند.

انتهای پیام/2464/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول